Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مصرف آب زیرزمینی بیشتر از تولید آب در همدان است

مصرف آب زیرزمینی بیشتر از تولید آب در همدان است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: هیچ مجوز چاه جدید کشاورزی بعد از ممنوعیت دشتها در استان صادر نشده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده گفت: در مجموع 13 دشت در استان همدان وجود دارد که همه آنها ممنوعه است و از این تعداد دشت کبودراهنگ در وضعیت ممنوعه بحرانی به سر می برد.

وی بیلان منفی دشت های استان همدان را 220 میلیون متر مکعب دانست و افزود: 15 هزار حلقه چاه مجاز در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 11 هزار حلقه چاه آب کشاورزی و مابقی چاه های آب شرب و صنعتی است.

ستوده در مورد کاهش منابع آب زیر زمینی نیز گفت: برداشت آب از چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت چاه های مجاز و خشکسالی هایی که در سال های قبل اتفاق افتاده است باعث شده است که منابع تجدید پذیر استان همدان کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه عواملی چون توسعه استان، افزایش جمعیت و توسعه کشاورزی، کاهش بارندگی، خشکسالیهای پی در پی از دلایل کاهش منابع آب زیر زمینی است، افزود: متاسفانه مصرف آب زیر زمینی بیشتر از تولید آب در استان همدان است.

ستوده تاکید کرد: با توجه به ممنوعه بودن دشتهای استان که از سال 71 شروع شده است توسعه بخش کشاورزی در دشت های استان ممنوع است و هیچ مجوزی جدیدی برای حفر چاه کشاورزی در دشتهای ممنوعه صادر نشده است.

وی در این مورد بیان داشت: تنها در دشت ها ممکن است بنابر نیاز استان برای مصارف آب شرب و صنعتی در قالب سقف تخصیص آب مجوز صادر می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن