Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نصب بیش از چهار هزار کنتور هوشمند در چاه‌های همدان

نصب بیش از چهار هزار کنتور هوشمند در چاه‌های همدان

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان گفت: براساس نوع مصارف از چاه های مجاز ۷۴ درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی است.

 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با اعلام اینکه نصب کنتور هوشمند در چاه‌ها جزو طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی استفاده از آب‌های زیرزمینی همدان است، اظهار کرد: اجرای این طرح و توسعه نصب کنتور هوشمند در سطح استان همدان نیازمند همکاری و تعامل کشاورزان با شرکت آب منطقه‌ای است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان افزود: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب سبب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه کنتور هوشمند مزایایی بالایی دارد، اظهار کرد: اساسی‎ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان دیگر بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند از چاه‎ها آب برداشت کنند.

وی تاکید کرد: اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین‎شده آب از چاه برداشت کند برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه کنتورهای هوشمند و کارت‌های شارژ همچون کارت سهمیه‌بندی بنزین است، عنوان کرد: کشاورزان باید نسبت به نصب این کنتورها اقدام کنند چراکه تکلیفی قانونی است و کار باید اجرایی شود.

ستوده گفت: تعداد ۴ هزار و 447 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

وی ادامه داد: تعهد استان همدان برای نصب کنتور در سال ۹۸ تعداد 550 دستگاه بوده که 261 دستگاه نصب شد و پیشرفت 48 درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: براساس نوع مصارف از چاه های مجاز ۷۴ درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی، 6 درصد مربوط به بخش صنعتی، 10 درصد بخش شرب روستایی، 6 درصد بخش شهری، 3 درصد بخش دام و طیور، 1 درصد بخش خدمات و سایر می باشد.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان ضمن اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز تاکید کرد: با چاه‌های مجاز استان همدان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه گویای 3151 نیز گفت: مردم می توانند با مشاهده هر گونه تخلف و در راستای جلوگیری از مصرف آب های زیرزمینی به صورت غیرمجاز با سامانه 3151 تماس حاصل کنند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن