Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی رسیدگی تعزیرات همدان بر شهریه مدارس

رسیدگی تعزیرات همدان بر شهریه مدارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: برخی از مدیران مدارس دولتی به بهانه تامین نیازهای مدرسه اقدام به دریافت شهریه از والدین دانش آموزان می کنند که این کار تخلف است.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا حسن‌پور افزود: بر اساس مصوبه مجلس هزینه آب، برق و گاز مدارس دولتی رایگان است همچنین حقوق معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت می شود و مدارس نیز اجاره ای نیستند که در این صورت نیز اداره کل آموزش و پرورش مکلف به پرداخت اجاره بها است، بنابراین دیگر هزینه ای باقی نمی ماند که مدیران بخواهند به بهانه آن از والدین دانش آموزان شهریه دریافت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهریه ها در حساب دولتی واریز و ثبت نشده و به صورت دستی و نقدی و بدون هیچگونه حساب و کتابی از والدین دریافت می شود احتمال بروز هر گونه تخلفی زیاد است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان یادآوری کرد: سه مدیر مدرسه دولتی در همدان به واسطه دریافت شهریه به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی شدند و هنگامی که از آنها علت دریافت شهریه و مستندات هزینه هایی که به بهانه آن اقدام به دریافت شهریه می کنند را خواستیم، پاسخی نداشتند.

حسن پور ادامه داد: با توجه به اینکه از روی رسید دریافتی از دستگاه پوز مدارس یا پیامک بانکی ارسال شده برای والدین می توان هزینه دریافتی توسط مدارس را بررسی کرد به راحتی این موضوع رسیدگی می شود.

وی بیان کرد: بیشتر خانواده از طریق تماس با سامانه ۱۳۵ یا مراجعه به تعزیرات این مدارک را ارائه کرده و کارکنان تعزیرات با توجه به وجود مدارک متقن، به سرعت و سهولت موضوع را رسیدگی می کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: مدارس غیر دولتی نیز دارای نرخ نامه بوده و مجاز به دریافت هزینه بیش از نرخ مصوب ندارند.

حسن پور توضیح داد: امسال نرخ مدارس غیر دولتی نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است، بنابراین مدیران این مدارس تاکنون اقدام به دریافت رقمی به صورت علی الحساب کردند.

وی درباره پوشاک دانش آموزان نیز گفت: طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر اصناف استان برای دوخت پوشاک دخترانه و پسرانه دانش آموزان با اندازه های مختلف، نرخی تعیین شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار داشت: پس از حضور در این تولیدی ها و سوال از والدین مشخص شد برخی از خیاطان بیش از نرخ مصوب دریافت می کنند که در این زمینه برای متصدیان ۱۰ واحد به اتهام گرانفروشی پرونده تخلف تشکیل شد.

حسن پور ادامه داد: براساس اصل ۳۰ قانون اساسی، تحصیل دانش‌آموزان تا دوره متوسطه رایگان بوده و دولت موظف به تامین امکانات تحصیل رایگان برای دانش آموزان تا دوره متوسطه است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن