Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نمایشگاه به دنبال ضربه زدن به بازار نیست

نمایشگاه به دنبال ضربه زدن به بازار نیست

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان همدان گفت: نمایشگاه به هیچ عنوان قصد ضربه زدن به بازار را ندارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حمید گلی‌پور در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار در صنعت نمایشگاهی دنیا گردش دارد، اظهار داشت: موتور اقتصادی بسیاری از کشورها، نمایشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات سیاسی و اقتصادی در کشور این صنعت هنوز جایگاه خود را نیافته و نمایشگاه‌های تخصصی به عنوان موتور محرک اقتصاد، صادرات و واردات به جایگاهی که باید نرسیده‌اند.

گلی پور با اشاره به افزایش کیفیت نمایشگاه‌ها در استان همدان، تصریح کرد: انتقادات و پیشنهادات مردم و همچنین غرفه داران سنجیده می شود تا بتوان خدمات بهتری ارائه داد.

وی به بین‌المللی بودن نمایشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر اقدام چندانی در این زمینه انجام نشده بود اما در بیست روز اخیر بخش بین‌المللی نمایشگاه راه‌اندازی شد و اولین تفاهم‌نامه خارجی نمایشگاه بین‌المللی استان همدان با کردستان عراق منعقد شد و به زودی همدان مجری نمایشگاهی در عراق خواهد بود.

گلی‌پور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با نمایشگاه بین‌المللی تبریز، یادآور شد: حلقه گمشده بخش صادرات استان، نمایشگاه است چراکه می‌تواند با نمایش توانمندی‌ها ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی با همکاری اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف تلاش‌هایی برای صادرات غیرنفتی صورت خواهد گرفت و امسال ثمرات این اقدامات مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان به شرایط سایت جدید نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هفت میلیارد تومان اعتبار در این طرح ۲۰ هکتاری هزینه شده و میزان پیشرفت فیزیکی آن ۷۰ درصد است اما تامین تجهیزات ۶۰ درصد  پیشرفت دارد و امید می رود بتوان به زودی نمایشگاهی درخور شان راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه به دنبال اقدامات فرهنگی‌ نیز هست، یادآور شد: استفاده از سمن‌ها و کمک به این نهادها از جمله برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه به شمار می رود.

گلی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: همدان باید به زودی به برند نمایشگاهی در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی در نمایشگاه‌های تخصصی، اظهار داشت: در این نمایشگاه به طور صرف بازاریابی انجام می‌شود و جنبه عمومی ندارد.

گلی‌پور با بیان اینکه نمایشگاه کشاورزی همدان بعد از تهران قوی‌ترین نمایشگاه است، یادآور شد: در این نمایشگاه تمام قطب‌های تولید ادوات کشاورزی کشور حضوری فعال دارند.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌ها در نمایشگاه خبر داد و افزود: تلاش می‌شود که آموزش‌هایی به بازرگانان  در زمینه‌های مختلف ارائه شود و نمایشگاه فضایی برای تبادل تجربیات باشد.

وی با بیان اینکه اولویت برخی نمایشگاه‌ها، اختصاص ظرفیت به اصناف بومی است، یادآور شد: تا جایی که اصناف بومی از حضور در نمایشگاه استقبال کنند، ظرفیت به آنها اختصاص داده می‌شود و مابقی در اختیار سایر استان‌ها قرار می‌گیرد.

گلی‌پور با اشاره به اینکه میراث فرهنگی در کنار نمایشگاه برای توسعه گردشگری پای کار باشد، گفت: مباحثی مطرح شده که تورهای همدان‌گردی برای شرکت‌کنندگان سایر استانها در نمایشگاه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه قصد ضربه زدن به بازار را با برگزاری نمایشگاه‌ها نداریم، اظهار داشت: منافع برپایی نمایشگاه‌ها به مردم می‌رسد و با مدیریت‌ و برنامه‌ریزی، باید سود اصناف، مردم و شرکت نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

گلی‌پور با تاکید بر اینکه نمایشگاه یک بنگاه اقتصادی است، یادآور شد: اگر اصول اقتصادی در نمایشگاه رعایت نشود، بحران‌های اقتصادی در آن ایجاد خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن