Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی موانعی که کام «خوش‌نوش» را تلخ کرده است

موانعی که کام «خوش‌نوش» را تلخ کرده است

نشست هم‌اندیشی مدیرعامل شرکت خوش‌نوش همدان با مدیران مسئول رسانه‌های استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، در سال «رونق تولید» که امید سرمایه‌گذاران برای بهبود شرایط تولید در کشور کمی رونق گرفته بود، حالا مدیرعامل شرکت خوش‌نوش همدان از عدم حمایت از واحدهای تولیدی و تأثیر فشارهای اقتصادی بر چرخه فعالیت کارخانجات گلایه دارد.

برخی بانک‌های خصوصی که سپرده‌های مردم استان را جذب کرده‌اند و وظیفه حمایت از تولید را دارند، نه تنها شرایط را برای سرمایه‌گذاران تسهیل نمی‌کنند بلکه خود گاهی مانعی بزرگ برای تولید می‌شوند و این در حالی‌است که در سال‌های اخیر بارها در ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید تأکید شده که بانک‌ها نه تنها باید معوقات را تقسیط کنند بلکه موظف به پرداخت تسهیلات جدید هستند اما بنابر آنچه برخی سرمایه‌گذاران می‌گویند، هنوز تعدادی از بانک‌ها همکاری چندانی به بخش تولید ندارند.

مسئولان نیز که در سخنرانی‌ها خود را مدعی حمایت از تولید می‌دانند، پیگیری مصوبات را به دست زمان می‌سپارند و همین باعث می‌شود که کام سرمایه‌گذارانی که بار اصلی رونق تولید را بر دوش می‌کشند، تلخ شود. این موارد از جمله موانعی است که مدیرعامل شرکت خوش‌نوش همدان به آن اشاره کرده و شاید درد دل تعداد دیگری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز باشد.

علی شریفی‌کیا در نشست با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه این شرکت تحت عنوان «خوش نوش» از سال 1353 فعالیت خود را با تولید نوشابه آغاز کرده است، گفت: این واحد با گسترش فعالیت خود، از سال 1390 خط تولید ماء‌الشعیر و آب معدنی را نیز راه‌اندازی کرده و با برند خوش‌نوش، شادنوش و پارسی‌کولا فعالیت می‌کند.

وی از اشتغال یکصد نفر در این واحد تولیدی خبر داد و افزود: در برخی موارد، بحث از تعدیل نیرو در خوش‌نوش همدان به میان آمد درحالیکه از سال 90 تا کنون شرکت تعداد نیروها را کاهش نداده و برخی افراد بازنشسته شده و برخی دیگر جایگزین شده‌اند و با وجود همان یکصد کارگر، خط تولید نیز گسترش یافته است.

شریفی‌کیا با اشاره به مشکلات این کارخانه، اظهار داشت: بانک کارآفرین در سال 91  تسهیلات مشارکتی به مبلغ چهار میلیارد و 200 میلیون تومان به این واحد تولیدی پرداخت کرد که تا آبان ماه سال 93 اقساط به طور منظم و بدون معوقات قبلی تسویه شد اما با توجه به تحریم‌های اقتصادی و مشکل تأمین مواد اولیه، شرکت با مسائل مالی روبه‌رو شد و توان پرداخت به موقع اقساط تسهیلات وجود نداشت.

وی اضافه کرد: مکاتباتی با ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان مبنی بر حسابرسی دقیق از سوی بانک کارآفرین و تسهیل شرایط پرداخت معوقات صورت گرفت و مصوباتی نیز در همین راستا ابلاغ شد اما متأسفانه هیچ‌یک از مصوبات ستاد تسهیل استان و کشور به اجرا درنیامد.

شریفی کیا ضمن ابراز نارضایتی از نتایج این ستاد گفت: این جلسات نتیجه و پیگیری چندانی ندارد و تنها زمان را از ما گرفت و اگر وعده رفع مشکلات داده نمی شد ما زمان را از دست نمی‌دادیم و مشکلات را خود پیگیری می کردیم.

وی با بیان اینکه در سال رونق تولید که انتظار حمایت از واحدهای تولیدی می‌رود، هیچ‌یک از مسئولان بازدیدی از روند فعالیت این کارخانه نداشته‌اند، یادآور شد: در طول مدت اخیر هفت نامه درخواست برای ملاقات حضوری با استاندار ارسال شده اما متأسفانه هیچ‌گونه پاسخی در این زمینه داده نشده است.

مدیرعامل شرکت خوش‌نوش همدان به عدم صدور کارت بازرگانی برای سرمایه‌گذاران این شرکت اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر اصلاح‌طلبان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان مشغول به فعالیت هستند و توجهی به غیر ندارند و مدتی است که کارت بازرگانی ما در اتاق تمدید نشده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با وجود ابلاغ معاون اول رئیس جمهور مبنی بر توقف حسابرسی ده ساله تأمین اجتماعی در واحدهای تولیدی و جایگزین شدن حسابرسی یک ساله، هنوز این ابلاغ برای ما اجرایی نشده و به دلیل معوقات به سازمان تأمین اجتماعی و همچنین عدم صدور کارت بازرگانی، مجوز صادرات محصول را نداریم و معوقات باعث شده دسته‌چک نیز برای ما صادر نشود که مشکلاتی را به همراه دارد.

شریفی کیا با اشاره به نیاز این شرکت به 30 میلیارد تومان تسهیلات، گفت: در صورت اختصاص تسهیلات، علاوه بر راه‌اندازی خط تولید جدید، فرصت برای اشتغالزایی نیز در این واحد تولیدی بیش از پیش فراهم خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن