Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدان سال97 طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی نداشته است

همدان سال97 طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی نداشته است

هشت استان از ۳۱ استان کشور سهمی در سرمایه‌گذاری خارجی سال ۱۳۹۷ نداشتند. در ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه و همدان، طرح مصوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی نداشتند.

به گزارش "همدان نیوز"، بیشترین تعداد طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در سه استان تهران، خراسان رضوی و قزوین بوده که به ترتیب ۱۸، ۱۲ و ۶ طرح برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته‌اند. بیش از یک پنجم طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی، مربوط به تهران است، اما اگر حجم سرمایه‌گذاری خارجی را در نظر بگیریم، تهران با حدود ۹۹ میلیون دلار، رتبه چهارم را به خود اختصاص می‌دهد.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب، مربوط به استان خراسان جنوبی با بیش از ۲۳۸ میلیون دلار است و پس از آن کرمان با حدود ۲۳۳ میلیون دلار و آذربایجان غربی با حدود ۱۳۴ میلیون دلار است.

بیشترین سرمایه‌گذاری در رابطه با شرکت‌ها نیز مربوط به شرکت صنایع مدیران خودرو به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار برای افزایش سرمایه‌گذاری تولید خودروی سواری است. ۱۲ طرح از ۸۳ طرح مصوب، مربوط به افزایش سرمایه‌گذاری و یک مورد مربوط به خرید سهام است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن