Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 32 دستگاه ماشین آلات راهداری همدان از رده خارج شده‌اند

32 دستگاه ماشین آلات راهداری همدان از رده خارج شده‌اند

رییس اداره تجهیزات و ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: 32 دستگاه ماشین آلات فرسوده راهداری استان همدان از رده خارج شده اند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، آرش آزادی در گفتگویی اظهار داشت: هم اکنون 410 دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین به منظور انجام خدمات راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان همدان وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد 32 دستگاه فرسوده و از رده خارج شده اند و 15 دستگاه نیز در حال تعمیر هستند.

آزادی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر با لحاظ کردن اعتبارت لازم، تعدادی از این ماشین آلات تجهیز و به روز شده اند، ابراز داشت: هم اکنون اقدامات اساسی در زمینه بازسازی و نوسازی 8 دستگاه انواع ماشین آلات در دست اقدام است.

رییس اداره تجهیزات و ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: یک دستگاه برف خور با اعتبار یکصد میلیون تومان، یک دستگاه گریدر با هزینه 25 میلیون تومان و یک دستگاه خط کش با اعتبار 30 میلیون تومان پس از گذشت 15 سال اصلاح، بازسازی و راه اندازی شده اند.

این مسئول اضافه کرد: در سال جاری برای آمادگی هر چه بیشتر ناوگان ماشین آلات راهداری بیش از 4 میلیارد تومان نیز در تأمین اقلامی از جمله قطعات یدکی، سوخت، روانکار، ضد یخ، باطری، تیغه و لاستیک هزینه در نظر گرفته شده است.

آرش آزادی، متوسط عمر ماشین آلات سنگین را 24 سال، ماشین آلات سبک را 14 سال، ماشین آلات نیمه سنگین را 28 سال و در مجموع میانگین عمر ماشین آلات راهداری را 21 سال عنوان کرد و گفت: به دلیل عمر بالای این ماشین آلات، هزینه تعمیر و نگهداری آنها بالاست که این امر به اعتبارات بیشتر نیاز دارد تا راهداران بتوانند با استفاده از ماشین آلات مناسب خدمات مطلوبی را ارائه کنند.

وی تأکید کرد: عمده فعالیت ما همزمان با فصل زمستان و آغاز بارش برف در استان است که ماموران راهداری و حمل نقل جاده‌ای به‌طور مداوم در حال عملیات راهداری و بازگشایی راه‌ها در سطح استان هستند و به همین منظور مهمترین دغدغه تعمیر و راه اندازی ناوگان است که با رفع آن کارایی فعالیت ها تسریع می یابد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن