Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی چرا قیمت روی جلد دارو با قیمت فروش متفاوت است؟

چرا قیمت روی جلد دارو با قیمت فروش متفاوت است؟

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف دار فروش دارو و یا کسب اطلاعات در این زمینه با سامانه 190 تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، ایرج خدادادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان نمک در نان‌های مصرفی از 1.8 گرم به یک گرم کاهش یافه است، اظهار داشت: کاهش قند، نمک و چربی ترانس در مواد غذایی از اولویت‌های دانشگاه بوده که سالانه میزان مشخصی از حجم آن کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش سطح دانش سلامت، یادآور شد: اینکه مردم بتوانند آگاهانه مواد غذایی را تهیه کنند و از سلامت آن آگاهی داشته باشند بیماری‌های غیرواگیر کاهش خواهد یافت.

خدادادی از ارسال پنج هزار و 500 قوطی شیرخشک به مناطق سیل زده لرستان در روزهای آینده خبر داد و افزود: پیش از این نیز پنج هزار و 500 قوطی شیرخشک به این مناطق ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه مشکلات دارویی در ابتدای سال قبل وجود داشت، خاطرنشان کرد: در استان همدان در حال حاضر مشکل خاصی در کمبود دارو وجود ندارد البته در طول سال کمبود چند قلم داروی خاص در کشور گزارش می‌شود و همدان نیز از این داستان مستثنی نیست.

خدادادی با بیان اینکه داروهای تولیدی در صنایع دارویی به صورت مستمر تولید نمی‌شود، گفت: کارخانه‌ها در طول سال برحسب نیاز یک یا چندبار خط تولید دارویی را فعال می‌کنند و داروهای تولیدی با قیمت درج شده روی آن در انبار نگهداری می‌شود و به میزان اعلام نیاز دارو بین داروخانه‌ها و مراکز درمانی توزیع خواهد شد بنابراین به هیچ عنوان اجازه تغییر قیمت روی دارو وجود ندارد اما به دلیل اعلام نرخ دارو در مقاطع زمانی مختلف از سوی وزارت بهداشت امکان تناقض قیمت فروش با قیمت روی دارو وجود دارد.

وی افزود: سامانه کشوری 190 برای دریافت اطلاعات دارویی، مراکز فروش داروی موردنظر، قیمت‌ها و اعلام شکایت فعال است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه در قبال دارویی که بدون نسخه به فروش می‌رسد حق فنی از افراد دریافت خواهد شد، اظهار داشت: در این موارد دلیل اختلاف قیمت فروش دارو با قیمت درج شده روی آن، حق فنی است.

خدادادی افزود: در سالهای گذشته تعداد اقلام برای دریافت حق فنی ملاک نبود و برای هر قلم حقی جدا دریافت می‌شد اما امسال تعداد اقلام به داروخانه‌ها اعلام خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: دو میلیارد تومان مساعدت دارویی به نیازمندان در سال گذشته صورت گرفته است.

خدادادی با اشاره به اینکه عطاری‌ها در سال‌های قبل شناسنامه دار نبودند، یادآور شد: بر اساس آیین نامه عطاری‌ها باید دستورالعمل‌هایی را رعایت کنند و کسی بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی و گذراندن دوره های آموزشی حق فعالیت نخواهد داشت.

وی افزود: در سال گذشته 35 نفر در دوره آموزشی عطاری‌ها شرکت کردند و این تعداد عطاری جدید با دریافت مجوز فعال شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن