Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی چرا نرخ تورم در همدان بالاست؟/قاچاق دام مردمی است/قرار نیست لوازم خانگی ارزان شود

چرا نرخ تورم در همدان بالاست؟/قاچاق دام مردمی است/قرار نیست لوازم خانگی ارزان شود

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: گوشت، مرغ، برنج و قند و شکر به قیمت دولتی در فروشگاه‌های استان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حمیدرضا متین در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه 90 تن گوشت مرغ در روز گذشته(22 اسفند) با قیمت 12 هزار و 800 تومان و امروز نیز 115 تن با همین قیمت توزیع می شود، اظهار داشت:  در شرایط معمولی 60 تن مرغ در روز توزیع و مصرف می شود و در شرایط پیک میزان مصرف به 100 تن در روز افزایش می یابد.

خارج از قیمت مصوب، مرغ نخرید

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأکید کرد: قیمت مصوب مرغ 12 هزار و 800 تومان است و فروش مرغ به قیمت دیگر تخلف بوده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در این زمینه، شکایات خود را با شماره 124 در میان بگذارند.

متین با اشاره به توزیع مرغ در 53 مرکز در سطح شهر همدان، یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت تنها سهمیه را مشخص کرده و پراکندگی توزیع از سوی اتحادیه تعیین شده است.

ذخیره شکر در فروشگاه‌های همدان تا خرداد98 کفایت می‌کند

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان به توزیع یک هزار و 700 تن شکر در بخش صنعتی و قنادان و یک هزار و 200 تن به صورت مردمی اشاره و تصریح کرد: در  مرحله اول 200 تن قند در حال واردات است و بر اساس برنامه در مجموع به 500 تن می رسد؛ همچنین دو هزار و 250 تن شکر در طول چند روز آتی توزیع خواهد شد البته مصرف قند و شکر چندان بالا نیست و مشکل کمبود آن وجود ندارد.

وی افزود: شکر در بین تمام فروشگاه ها عرضه شده و اگر تا خردادماه هم توزیع شود، ذخیره وجود دارد و چنانچه شهروندان در فروشگاهی شکر نیافتند با 124 تماس بگیرند.

متین با اشاره به سودجویی برخی افراد در افزایش قیمت شکر در طول چند روز، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع دولت قند و شکر را به قیمت مناسب در فروشگاه ها توزیع کرد.

وی با بیان اینکه سه هزار و 650 تن برنج هومالی با دو قیمت پنج هزار و 700 تومان و چهار هزار و 400 تومان در سه ماه گذشته توزیع شده است، اظهار داشت: 700 تن برنج هومالی خارج از سهمیه نیز توسط فروشگاه هفت با قیت تعیین شده سازمان توزیع شده و 500 تن نیز یکشنبه هفته آینده وارد خواهد شد که با توجه به تکمیل نیاز توزیع و مصرف، به احتمال زیاد در سال آینده عرضه می‌شود.

متین همچنین تصریح کرد: در ایام اخیر یک هزار و 300 تن گوشت گرم و منجمد توزیع شده که بیشتر در سطح کارگری بوده و خوشبختانه انحرافی در توزیع صورت نگرفته است.

قاچاق دام مردمی است

وی اضافه کرد: قاچاق دام مدیریت شده نیست و به صورت مردمی اتفاق می افتد و متأسفانه هر شخصی از شرایط استفاده می کند و به قاچاق دام روی می آورد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در ایام اخیر باند قاچاق 30 رأس گاو و 320 رأس گوسفند به عنوان بزرگترین باندهای قاچاق دام استان کشف شد.

وی از افزایش 23 درصدی تولید گوشت نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: قیمت دام زنده در چند روز به 86 هزار تومان رسید و در دو روز اخیر به 88 هزار تومان افزایش یافته است.

عید 98 پرتقال خارجی در همدان توزیع نمی‌شود

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه از یکشنبه یا دوشنبه 25 یا 26 اسفندماه میوه عرضه خواهد شد، گفت: بخشی از سیب و پرتقال پیش از ایام عید و مابقی در ایام تعطیلات عرضه می شود که تا کنون یک هزار و 300 تن پرتقال شمال و 670 تن سیب ذخیره شده و پرتقال خارجی به هیچ عنوان توزیع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه میوه بین 45 تا 60 غرفه د رسطح شهر همدان توزیع خواهد شد، گفت: میزان مصرف میوه استان در این ایام چهار هزار و 500 تن است اما  خرید هفت هزار و 800 تن پیش بینی شده که بخشی از آن نیز به استان های همجوار صادر خواهد شد.

متین همچنین تصریح کرد: هنوز قیمت میوه نهایی نشده و هفته آینده قیمت آن اعلام خواهد شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان به کشیک 240 نانوایی از 400 نانوایی همدان در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: تعمیرگاه های سیار در ایام تعطیلات فعال خواهند بود.

عرضه غذا با نرخ‌نامه جدید در رستوران‌های همدان

وی با بیان اینکه از سال 93 نرخ نامه برای رستوران ها اعلام نشده است، یادآور شد: نرخ نامه رستوران‌های سنتی و فست‌فودها پیش بینی شده که در ایام نوروز اعمال می شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه افزایش قیمت فاحش گوشت، شکر و مواردی از این قبیل به هیچ عنوان از سوی دولت نیست، گفت: در برخی موارد تقاضاهای غیرمنطقی وجود دارد که باید مدیریت شود.

تلاش می‌کنیم لوازم خانگی گران نشود

این مقام مسئول با بیان اینکه قرار نیست لوازم خانگی ارزان شود، اظهار داشت: تمام سعی ما این است که قیمت گران نشود و به نظر می رسد که افزایش قیمت لوازم خانگی در سال آینده فاحش نباشد.

وی افزود: دولت به دنبال این است که محدودیت ارز را برطرف کند و به سمت تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی برود که افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی در ایام اخیر به این محدودیت برمی گردد.

متین با اشاره به تبرئه دو انبار ذخیره کالا در همدان، یادآور شد: یک انبار که در خصوص میزان ذخیره خود اعلام موجودی نکرده بود محکوم شد و اقلام ذخیره شده در مزایده به فروش رسید.

وی در ادامه یادآور شد: نصب اتیکت روی اقلام در همدان مورد تأکید قرار گرفته و به دنبال نظارت ها پرونده عدم نصب اتیکت از30  پرونده در روز به 109 پرونده افزایش یافته و نسبت به اصلاح شرایط  اقدام شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه 45 نفر در سطح بازار به بازرسی اصناف می پردازند، گفت: تعداد بازرسان سازمان صنعت 19 نفر بود که از سایر دستگاه ها نیز کمک گرفته شده است.

متین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخاب رؤسای اتحادیه ها از سوی سازمان صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه نظام صنفی، انتخاب رؤسا بر اساس آراء اعضا انجام می شود.

وی با بیان اینکه با انتخاب ریاست جدید اتاق اصناف جنگ و تشویش در اتین نهاد به اتمام رسیده است، اظهار داشت: موضوع این است که فردی قدرتمند وجود ندارد که بتوان جایگزین ریاست اتاق اصناف کرد.

متین در خصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر رکود شدید صنایع، اظهار داشت: خوشبختانه بازار خوبی برای صنایع کوچک استان ایجاد شد اما از طرفی برخی صنایع همچون صنعت مبلمان با توجه به افزایش قیمت چوب و کاهش قدرت خرید مردم، متضرر شد.

وی افزود: صنایع پتروشیمی استان رشد بسیار خوبی داشته و از طریق پیله وری به فروش مناسبی رسیده اند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه 350 واحد تولید کانی غیرفلز در استان فعال هستند، یادآور شد: همدان از بزرگترین تولید کنندگان مواد اولیه کاشی و سرامیک است و با توجه به این موضوع واحدهای سیلیس کوبی استان با رشد بسیار خوبی در فروش مواجه بوده اند.

صادرات 344 هزار دلاری فرش از همدان

وی افزود: صادرات مواد معدنی یک هزار و 356 درصد رشد داشته و در فرش و صنایع دستی نیز پنج میلیون دلار صادرات صورت گرفته که 344 هزار دلار آن به فرش اختصاص دارد و به نظر می رسد در سال آینده شرایط بهبود یابد.

متین با بیان اینکه صادرات فرش در دو ماه اخیر رشد قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: در بخش فروش داخلی وضعیت خوبی را شاهد نبودیم اما صادرات فرش با وضعیت مناسبی روبه رو بوده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه 33 درصد سهام پتروشیمی هگمتانه متعلق به شرکت پتروشیمی ایران است، خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که ریاست پتروشیمی هگمتانه و سرمایه گذاران نسبت به سهم خود مشارکت کنند و از اردیبهشت ماه سال آینده کار خود را آغاز کنند که با توجه به کمبود قوطی دارو، ممکن است تولید این محصول در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: شرکت خوش نوش همدان 115 نیروی کار داشته که 50 نیرو تعدیل شده اما 36 نفر به مجموعه اضافه شدند و با ظرفیت 80 درصد مشغول به تولید است.

چرا نرخ تورم در همدان بالاست؟

متین با بیان اینکه اگر شاخص مسکن را از نرخ تورم استان خارج کنیم تورم در همدان به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند، گفت: همدان در دو شاخص مسکن و بیمارستان تورم بالایی دارد و با توجه به حجم بالای مراجعه مردم استانهای همجوار به بیمارستان‌های همدان، نرخ تورم در این زمینه افزایش می یابد و در نرخ کلی تورم نقطه به نقطه اثرگذار است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن