Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 240 هزار همدانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

240 هزار همدانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

مدیر کل تامین اجتماعی همدان گفت:سازمان تامین اجتماعی درحال حاضر بیش از ٤٤ درصد جمعیت استان را تحت پوشش بیمه ای قرار دارد وبالغ بر ٢٤٠ هزار بیمه شده اصلی دراستان همدان از این سازمان خدمات دریافت می کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، اسمعیل نبوی به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگداشت آن یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدا و امام راحل(ره) است و این ایام و برگزاری جشنهای مناسبتی در این خصوص نشان از عشق و ارادت ملت ایران به ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی دارد.

وی گفت: سازمان تامین‌اجتماعی با بیش از هشت دهه دیرینگی و در جایگاه مهم‌ترین، تاثیرگذارترین و پایاترین نهاد اجتماعی کشور، افتخار آن را دارد که در حمایت از نیروهای مولد و ثروت‌آفرین جامعه، با ایفای نقش به عنوان یک ضربه‌گیر اجتماعی، توانسته است در همه فراز و فرودهای اجتماعی و اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در حد توان و منابع خود  به مهار و تعدیل آسیب‌های احتمالی ناخواسته این تحولات بر معیشت گردانندگان اصلی چرخ‌های اقتصاد کشور، یاری رساند.

نبوی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی درچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درراستای ارتقاء سطوح ارائه خدمات بیمه ای وافزایش کیفیت ومطلوبیت تعهدات سازمان تلاش می کند که این امر درنهایت تکریم ارباب رجوع ورضایت بیمه شدگان را درپی دارد.

نبوی بیان کرد:  تلاش برای تحقق امنیت اجتماعی واقتصادی وبه حداقل رساندن دغدغه امروز وفردا از مهم ترین رویکردهای جوامع امروزی است ویکی از ارزشمند ترین دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی نیز توجه به این مهم است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان گفت: نسبت به اوایل انقلاب دستاورد ٤٠ ساله انقلاب اسلامی بسیار پربار است به طوری که جمعیت بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ٨/٧ برابر افزایش یافته است.

وی گفت: مستمری بگیران ١/٣١ برابر، جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ٦/٦ برابر، کارگاه های فعال ٢/٣ برابر،  شعب سازمان٣/٣ برابر نسبت به اوایل انقلاب افزایش نشان می دهد واین درحالی است که جمعیت کشور ٢/٢ برابر افزایش داشته است.

نبوی خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی خدمات متعدد به بیمه شدگان ارائه می دهد که اخیراً  بیمه زنان خانه دار از جمله اقدامات گسترش خدمات بیمه ای سازمان درسطح جامعه است.

وی اظهار داشت: همه اقدامات این سازمان معطوف به ارتقاء نظام تامین اجتماعی است این سازمان با بهره گیری از شیوه های متمایزی چون بیمه های درمانی واجتماعی می کوشد تا بسترهای مورد نیاز برای یک زندگی عزتمند را برای بیمه شدگان خود فراهم نماید.

مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی درکشور اصلی ترین نهاد متولی بخش بیمه ای واجتماعی است این وظیفه خطیر تحقق نمی یابد مگر با آشنائی اقشار مختلف مردم با وظایف وکارکرد های این سازمان.

نبوی گسترش خدمات غیر حضوری درحوزه های بیمه ای ودرمانی ، حذف دفترچه درمراکز درمانی ملکی سازمان ، راه اندازی پروژه پرونده الکترونیک بیمه شدگان، اجرای طرح بازرسی الکترونیک ، اپلیکیشن تلفن همراه ، سامانه به روز شده مشاهده سوابق بیمه ای با امکان نمایش اطلاعات بیمه ای ، توسعه خدمات درحوزه های بیمه ای ودرمانی وگسترش پوشش بیمه ای وسرمایه گذاری سازمان را از اهم اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان وآشنائی آنان با تعهدات وخدمات سازمان دانست.

وی گفت: با احتساب جمعیت تحت تکفل بیش از٧٦٠هزار نفر از جمعیت شهری وروستائی استان با سازمان تامین اجتماعی درارتباط هستند وبه نوعی ارتباط بیمه ای با این سازمان دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان بیان کرد: جمعیت مستمری بگیران این سازمان بااحتساب افراد تبعی بیش از ٩٥ هزار نفر است که درقالب مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی وبازماندگان از این سازمان مستمری دریافت می کنند و درمقایسه با سال قبل ٨ درصد به این جمعیت مستمری بگیران اضافه شده است.

نبوی افزود: ٢٢ هزار کارگاه به صورت فعال با پرداخت حق بیمه کارگران خود دراستان همدان این سازمان را درارائه خدمات بیمه ای ودرمانی به بیمه شدگان یاری می کنند.

وی اظهار داشت: عمده دریافتی سازمان درسطح کشور از محل دریافت حق بیمه بیمه شدگان است و ارائه خدمات وتعهدات سازمان تامین اجتماعی منوط به تحقق وصول حق بیمه مصوب است.

نبوی همچنین به مقرری بگیران بیمه بیکاری اشاره کرد و اظهار داشت: ٢هزار و٤٤٧ بیمه شده که علیرغم میل باطنی از کار بیکار شده ومتقاضی کار هستند از این سازمان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به افتتاح شعب سه همدان وفامنین درسالجاری گفت: با افتتاح  دو شعبه  این اداره کل درسطح استان دارای ١٣ شعبه ثابت و١١ شعبه اقماری و٥ کارگزاری فعال است که ١٩ نوع انواع خدمات سازمان را به بیمه شدگان ارائه می کنند .

مدیر کل  تامین اجتماعی استان همدان از کارفرمایان استان درخواست کرد با پرداخت حق بیمه بصورت عادلانه و واقعی سازمان تامین اجتماعی را درارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان یاری دهند.

وی اظهار داشت: درسنوات قبل ضریب پشتیبانی پرداخت کنندگان به دریافت کنندگان حقوق ومزایا از سازمان٢٠ به یک بودیعنی درقبال پرداخت هر بیست نفر بیمه شده یک نفر مستمری دریافت می کرد ولی درحال حاضر درقبال هر ٥ نفر یک نفر مستمری دریافت می کند .

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان از واگذاری امور به کارگزاریها خبر داد وافزود: تعداد ٣ کارگزاری دراستان همدان فعال هستند که امور شعب را درقالب ١٩ فرایند به بیمه شدگان سازمان ارائه می نمایند.

نبوی گفت: سیاست فعلی سازمان گسترش کارگزاریها وشعب اقماری هست تا بیمه شدگان سازمان درکمترین زمان و نزدیکترین نقطه از محل سکونت بتوانند به سازمان تامین اجتماعی دسترسی داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن