Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نحوه احتساب کرایه‌بار در همدان تغییر کرد

نحوه احتساب کرایه‌بار در همدان تغییر کرد

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح تُن کیلومتر ویژه ناوگان کالا در استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در نشست تعیین نرخ حمل بر اساس تن کیلومتر هدف از اجرای این طرح را یکسان سازی نرخ  و ایجاد عدالت عنوان کرد و افزود: از این پس کرایه بار بر اساس مسافت و تناژ بار مشخص می‌شود و قطعا اجرای این طرح رضایت‌مندی رانندگان بخش حمل بار را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فرمول تن- کیلومتر برای محاسبه دستمزد رانندگان خودروهای سنگین اجرایی شده است، اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی رانندگان خودروهای سنگین اجرای طرح تن- کیلومتر برای محاسبه در پرداخت دستمزدهایشان بود که این مطالبه در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفت.

پناهنده با بیان اینکه قیمت نوع کالا بر روی قیمت حمل تأثیرگذار است، ادامه داد: این طرح قطعاً دستمزد رانندگان را افزایش خواهد داد زیرا که یکی از مهمترین مؤلفه های فرمول شاخص تن کیلومتر، هزینه های رانندگان است که براساس وضع موجود محاسبه می شود و البته این موضوع قطعا موجب افزایش کرایه ها هم خواهد شد.

مدیرکل راهداری استان همدان ابراز داشت: تعیین نرخ حمل باید دربرگیرنده تمامی آیتم ها شامل استهلاک، سرمایه اولیه، مسافت، تناژ راه، جذابیت سفر و مواردی از این قبیل باشد.

این مسئول یادآور شد: پارامترهایی هم مانند سردسیر یا گرمسیر بودن منطقه، صعب العبور بودن، کاربری های خاص، مواد خطرناک، هزینه لاستیک، سوخت، استهلاک خودرو، قطعات یدکی و شاگرد راننده و بسیاری موارد دیگر نیز در تعیین نرخ نهایی اثرگذار است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: به طور کلی تن ـ کیلومتر به معنی کشف میزان قیمت حمل یک محموله از یک مبدأ به مقصد است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن