Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کاهش تخلفات اضافه تناژ کامیون‌ها در همدان

کاهش تخلفات اضافه تناژ کامیون‌ها در همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از کاهش 25 درصدی تخلفات اضافه تناژ کامیون ها در استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در گفتگویی اظهار داشت: در 8 ماه اول امسال 487 مورد تخلف اضافه تناژ رسیدگی شده که این میزان در مدت مشابه پارسال 657 مورد بوده است.

وی افزود: بر اساس آمار دريافتي از سیستم اضافه تناژ اداره کل، اين تعداد تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه استان کشف و برای اعمال قانون به اين اداره كل معرفی شده است.

پناهنده افزود: برخورد با متخلفان و ممانعت از تردد ناوگان دارای اضافه بار توسط پلیس راه، راه اندازی گشت های نامحسوس، شناسایی مراکز فرار بار و برگزاري كلاس هاي آموزشي براي رانندگان از جمله عوامل مؤثر در كاهش تخلفات اضافه تناژ در استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با تأکید بر اینکه با متخلفان اضافه تناژ به شدت برخورد می شود، تصریح کرد: حمل بار اضافه بر ظرفيت وسايل نقليه علاوه بر خطرات ناشي از بروز سوانح و تصادفات جاده اي، موجب فرسودگي زودرس وسيله نقليه و تخريب زير ساخت راه ها مي شود.

این مسئول با اشاره به اهميت نصب و بهره برداري از سامانه هاي توزين در حال حركت(WIM) یادآور شد: هيچ عاملي مانند اضافه تناژ جاده ها را تخريب نمي كند و اضافه تناژ محوري يكي از مهمترين علل تخريب جاده است كه با استفاده از سامانه هاي توزين در حال حركت در كاميون هاي داراي اضافه تناژ محوري به آساني قابل تشخيص است.

پناهنده خاطرنشان کرد: با رانندگان متخلف بر حسب ميزان اضافه بار و مسافت طي شده برخورد می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن