Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صرفه‌جویی 252 میلیون متر مکعبی آب در همدان

صرفه‌جویی 252 میلیون متر مکعبی آب در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان، میزان آب صرفه‌جویی شده حاصل از انسداد چاه‌های غیرمجاز استان طی 4 سال گذشته را بیش از 252 میلیون مترمکعب عنوان کرد.

به‌گزارش "همدان نیوز"، منصور ستوده با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 589 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شده است، گفت: با پرنمودن این تعداد چاه غیرمجاز، حجم آب صرفه جویی شده استان از ابتدای سال تا کنون به بیش از 27 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی افزود: عمق 589 حلقه چاه پرشده از ابتدای سال‌جاری بیش از 20 هزار متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تقدیر از همکاری استاندار، فرمانداران، دادگستری و نیروی انتظامی در پر کردن چاه‌های غیرمجاز گفت: با جدیت پیگیر مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز که حکم قضایی آنها صادر شده است، هستیم.

وی 85 درصد چاه‌های مسدودشده را مربوط به شهرستان‌های رزن و کبودرآهنگ دانست و افزود: تعداد چاه‌های مسدود شده در شهرستان کبودرآهنگ 220 حلقه، همدان 71 حلقه، رزن  144 حلقه، تویسرکان 21 حلقه، بهار 41 حلقه، ملایر 57 حلقه، اسدآباد 17 حلقه، فامنین 13 حلقه و نهاوند 5 حلقه بوده است.

ستوده تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری نیز تعداد 600 پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز در استان اصلاح و یا تعدیل شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تا کنون 4 هزار و 103 حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند که این روند به طور جدی و با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: تعهد ما برای نصب کنتور در سال 97 تعداد 380 دستگاه بوده است که خوشبختانه توانستیم تاکنون تعداد 546 دستگاه کنتور هوشمند را روی چاه‌های مجاز استان نصب کنیم که پیشرفت 144 درصدی نسبت به تعهدمان در سال‌جاری را نشان می‌دهد.

ستوده ادامه داد: تاکنون در استان تعداد 219 جلسه شورای حفاظت استانی و شهرستانی برگزار شده که خوشبختانه مصوبات خوبی نیز به دنبال داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن