Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش سهم درآمد همدان به ۷۲۴ میلیارد تومان

افزایش سهم درآمد همدان به ۷۲۴ میلیارد تومان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: ۶۵۵ میلیارد تومان سهم درآمدی استان در سال ۹۷ بود که برای سال ۹۸ به ۷۲۴ میلیارد رسیده و رشد ۱۲ درصدی را در این بخش در استان داریم.

به گزارش "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی صبح امروز در شورای برنامه ریزی استان همدان اظهار داشت: به دلیل اهمیت لایحه بودجه و ظرفیت‌های لایحه و استفاده از راهکارهای آن، اجمالی در مورد بودجه و جایگاه بودجه در کشور و ویژگی‌ها و امتیازات آن در مورد بودجه استان ابعاد مختلفی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

وی بیان کرد: توجه به تولید، اشتغال، بسترسازی برای حضور و مشارکت بخش خصوصی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از سیاست‌های جدی کشور و استان در سال 98 است و قرار است تا تمرکز در شهرستان‌ها و استان‌ها بر روی این موارد باشد.

صیدایی با اشاره به اینکه سند راهبردی و برش سه ساله استان در حال تهیه است تا بر روی پروژه‌های خاص تمرکز کنیم، گفت: پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پیگیری معیشت مردم، بسترسازی برای سرمایه گذاری و جذب منابع، همگرایی برای کالا و خدمات عمومی، افزایش بهره‌وری، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی از دیگر موارد مورد اهمیت در سال 98 است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: رشد 13 درصدی برای منابع مالی پیش‌بینی شده، در اولویت بندی طرح های عمرانی و در شاخص‌های انضباط مالی تمرکز ویژه‌ای داشته است.

صیدایی عنوان کرد: توسعه توازن منطقه‌ای را بخشی از عدالت اجتماعی می‌دانیم که طرح سلامت، تداوم یارانه‌ها، ارتقای معیشت عمومی، بهبود فضای کسب و کار، بهبود تعادل منطقه‌ای و غیره بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مقایسه بودجه 97 و 98 استان اظهار داشت: منابع یا هزینه‌ای و یا تملک در بخش‌های مختلف است، در سال 97 اعتبار هزینه‌ای 279 میلیارد تومان بود که در لایحه 98 به 334 میلیارد تومان رسیده و رشد حدود 20 درصدی را در این بخش داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اظهار داشت: اعتبارات تملک شامل چند بخش است که در بخش استانی است که 69 میلیارد اعتبار داشتیم و به 90 میلیارد رسیدیم و رشد 30 درصدی داشتیم و در 3 درصد نفت و گاز نیز 62 میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 97 اعتبارات نفت و گاز همدان بود که امسال به 68 میلیارد تومان رسیدیم و رشد 8 درصد را داریم.

صیدایی تصریح کرد: در الزامات به 25 درصد رسیدیم و رشد 34 درصد را داریم و در قانون استفاده متوازن و یا ماده 180 قبل که اعتبارات استانی 185 میلیارد تومان داشتیم که به 211 میلیارد رسیده و در بخش اعتبارات ملی از 78 به 90 میلیارد و رشد 17 درصدی رسیده است.

وی افزود: اعتبار متوازن ملی به دستگاه‌های ملی ابلاغ شد و اعتبارات استانی نیز به زودی ابلاغ می‌شود، در متوازن رشد 15 درصدی را داریم و در تملک به رشد 17 درصدی رسیدیم و از حیث درآمد استانی که باید به خزانه واریز کنیم و از منابع درآمدی استان تامین شود به میزان 655 میلیارد تومان سهم درآمدی استان در سال 97 بود که برای سال 98 به 724 میلیارد رسیده و رشد 12 درصدی را در این بخش در استان داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان افزود: نگاه دولت و مجلس با اینکه عملکرد 9 ماهه استانها را دریافت کرده‌اند رو به افزایش است و استان‌ها تمایل دارند تا منابع کمتری داشته باشد ولی همه استان‌ها را در این بخش بالا دیده‌اند و رقم استان نیز بالا است و توان استان در این زمینه کم است ولی ما تابع قانون است.

صیدایی با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد مستضعفان 3 طرح در حوزه جهاد کشاورزی در شراء قرار دارد بیان کرد: جهاد کشاورزی طرح احداث و راه‌اندازی یک واحد گاو شیری 6 هزار رأسی را با همکاری بنیاد مستضعفان انجام داده و لازم است تا در شورای برنامه ریزی مطرح شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن