Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان زکات به نیازمندان همدان

پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان زکات به نیازمندان همدان

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: ۶۰ درصد از مبلغ زکات جمع‌آوری‌ شده در کشور به فقرا می‌یابد تا سفره فقرا از زکات رونق گیرد.

به گزارش "همدان نیوز"، گردهمایی شورای زکات استان همدان با حضور رئیس شورای عالی زکات کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان، استاندار همدان، مدیرکل کمیته امداد همدان، مدیران استانی و شهرستانی، فرمانداران، ائمه جمعه و برخی مسئولان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، رئیس شورای عالی زکات کشور، در این گردهمایی، بابیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های قابل‌ توجه بخش کشاورزی تا هزار میلیارد تومان ظرفیت جمع‌آوری زکات در سطح کشور وجود دارد، گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی زکات، ۶۰ درصد از مبلغ زکات جمع‌آوری‌شده به فقرا داده می‌شود تا سفره فقرا از زکات رونق گیرد.

وی بابیان اینکه از ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز بر اساس نیاز هر منطقه به اعتباراتی اختصاص می‌یابد، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری‌شده و پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

رئیس شورای عالی زکات کشور همچنین با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه در همان منطقه هزینه می‌شود و در مرکز استان یا در تهران جمع‌آوری نمی‌شود گفت: از این محل هزینه‌ای برای عاملان جمع‌آوری زکات نیز پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: زکات یک موضوع مهم برای رفع محرومیت در جامعه است که باید به آن توجه کرد و باید برای سفره خالی فقراء دل سوزاند و نباید اجازه داد خانواده‌ای بدون نان شب بماند.

غیاث‌الدین طاها محمدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان و رئیس شورای زکات استان همدان بابیان اینکه برخی سنت‌های الهی به دست فراموشی سپرده‌شده‌اند، احیاء نماز و زکات، نیازمند طلاب جوان، پابه‌رکاب و فعالیت‌های آن‌ها است تا روستا به روستا رفته و فرهنگ زکات را در بین مردم زنده کنند، ادامه داد: زکات قبل از آنکه به دست مستحق برسد، پرداخت‌کننده را تطهیر می‌کند و برای پرداخت‌کننده پاداش‌های الهی را در میان دارد.

پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد استان همدان نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات سهم محرومان در سطح استان همدان جمع‌آوری‌شده است و نسبت به سال گذشته با جمع‌آوری ۴۳۰ میلیون تومان، ۱۸۰ درصد رشد داشته است، گفت: اهداء جهیزیه به نیازمندان، پرداخت هزینه درمان محرومان، پرداخت هزینه تحصیلی نیازمندان، احداث و تعمیر مسکن مددجویی و غیر مددجوی تعدادی از زمینه‌های هزینه کرد زکات است.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال ۴۸۰ روستا زکات پرداخت کرده‌اند، که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است، گفت: در سال گذشته ۳۷۲ روستا زکات خود را پرداخت کرده‌اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن