Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افتتاح دومین کلینیک بزرگ ویژه استان همدان در شهرستان ملایر

افتتاح دومین کلینیک بزرگ ویژه استان همدان در شهرستان ملایر

دومین کلینیک بزرگ تخصصی و فوق تخصصی استان همدان ده فجر سالجاری در شهرستان ملایر افتتاح خواهد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت:در چند سال گذشته تلاش های وزیر بهداشت در طرح تحول نظام سلامت بسیار چشمگیر بوده و می توان گفت که کشور از نظر سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی چند دهه رو به جلو حرکت کرده و پیشرفتهای بسیار خوبی داشته است.

وی ضمن اشاره به پروژه مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر ملایر افزود: این پروژه با تاخیر نسبتا کمی به صورت امانی در حال ساخت است که احداث آن بزودی به اتمام خواهد رسید. وی در خصوص تجهیز این مرکز افزود بیشترین تجهیزات مورد نیاز این مرکز خریداری شده اما برای بهره برداری کامل آن به کمک و حمایت نمایندگان مجلس نیاز داریم . این مرکز با هدف غربالگری سرطان در منطقه احداث گردیده و تاثیر بسزایی در کاهش مرگ میر ناشی از بیماری سرطان در مردم شهرستان ملایر و حومه خواهد داشت.

رحیمی در ادامه افزود: پروژه ساخت دومین کلینیک ویژه بزرگ استان همدان در شهرستان ملایر در دست اقدام بوده که پیشرفت بسیار خوبی داشته است و تنها در بحث محوطه این پروژه نیازمند ایجاد زیرساختهای مورد نیاز هستیم که با حمایت و کمک شهرداری و دیگر ارگان های ذیربط به زودی به بهره برداری خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز کلینیک ویژه  خریداری شده و جهت تکمیل کادر پزشکی و درمانی آن از ظرفیت های شهرستان استفاده خواهیم کرد که البته در این خصوص مکاتبات لازم با معاونت درمان دانشگاه صورت خواهد گرفت و بنده نیز در این زمینه قطعا حمایت های لازم را انجام خواهم داد.

رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع با اظهار رضایت مندی از پیشرفت پروژه های حوزه بهداشتی در سطح استان همدان افزود: در پروژه های بهداشتی پیشرفت چشم گیری داشتیم ومیتوان گفت که در سطح کشور در این زمینه نمونه هستیم که البته در این بین شهرستان ملایر بهترین وضعیت را داشته است.

وی اظهار داشت  حدود ۳۱۷ پروژه بهداشتی در استان همدان  کلنگ زنی شده بود که تا کنون حدود 250 مورد آن  به بهره برداری رسیده که این یک اتفاق بسیار بزرگ در استان همدان است و جا دارد از زحمات و تلاشهای شبانه روزی همکاران معاونت بهداشتی و معاونت توسعه تشکر کنم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در خصوص پروژه اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) ملایر اظهار داشت: این پروژه با تدابیری که اندیشیده شده به زودی با تعیین پیمانکار جدید با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال خواهد شد و طی برنامه ریزی انجام گرفته با بهره برداری از آن  نیازهای مردم منطقه برای موارد اورژانسی مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص پروژه های بهداشتی و درمانی شهرهای اسلام آباد،ازندریان و علی آباد اظهار داشت: در این سه شهرستان اتفاقات بسیار خوبی در زمینه های بهداشت و درمان روی داده و به زودی پروژه هایی که کلنگ زنی شده بودند، افتتاح خواهند شد .

وی خاطر نشان کرد: ساخت و بهره برداری این پروژه ها در سه شهر مذکور جز اولویت های دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده ودانشگاه تمام تلاش خود را در این زمینه بکار خواهد برد.

رحیمی ضمن اشاره به عملکرد دانشکده پرستاری ملایر عنوان کرد: ایجاد دانشکده پرستاری ملایر یکی از اتفاقات خوب و فرخنده ای بود که در حوزه آموزش دانشگاه رخ داد واز سال های گذشته تا به امروز میتوان گفت که این دانشکده توانسته است پرستاران خوب و ارزنده ای را تحویل جامعه بهداشتی و درمانی منطقه بدهد.تاکنون حدود3-2 دوره فارغ التحصیل رشته پرستاری داشتیم که به خوبی می توانند نیرو های مورد نیاز دانشگاه را در مراکزدرمانی و بهداشتی این شهرستان تامین کنند.

وی در پایان در خصوص خانه های سازمانی پزشکان و هتلینگ بیمارستان امام حسین (ع) افزود:در زمینه تکمیل واحد های خانه های سازمانی تدابیری را اندیشیده ایم و به زودی ساخت و تکمیل این پروژه ها به اتمام خواهد رسید اما در خصوص هتلینگ بیمارستان امام حسین(ع) آن هم در دو طبقه با زیربنای بالایی که دارا است  پروژه کمی سخت و دشوار پیش میرود که این امر نیازمند همت و کمک همه بویژه نمایندگان محترم مجلس است و اگر اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم قطعا به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن