Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدان همچنان صدرنشین نرخ تورم 12 ماهه در کشور

همدان همچنان صدرنشین نرخ تورم 12 ماهه در کشور

مرکز آمار ایران اعلام کرد: درصد تغییر شاخص کل در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ۲۵،۷ درصد است.

 

به گزارش "همدان نیوز"، براساس اعلام مرکز آمار در شهریور ۱۳۹۷ عدد شاخص کل برای خانوار های کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۱۳۴،۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار های کشور مربوط به استان سیستان­ و ­­بلوچستان با ۱۰.۲ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ۳.۴ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار های کشور ۲۵،۷ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال­ و بختیاری (۳۲.۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (۱۹.۷ درصد) است، یعنی خانوار های ساکن استان چهارمحال ­و بختیاری به طور متوسط ۶.۴ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار های ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ۶.۰ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به شهریور ۱۳۹۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۳۹۷ برای خانوار های کشور به عدد ۱۱.۳ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان همدان (۱۴.۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (۸.۹ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در شهریور ماه ۵.۳ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

خانوار های شهری

در شهریور ۱۳۹۷ عدد شاخص کل برای خانوار های شهری (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۱۳۴،۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۵،۳ درصد افزایش نشان می دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار های شهری مربوط به استان سیستان­ و ­­بلوچستان با ۹.۷ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ۳.۴ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار های شهری کشور ۲۵،۷ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار های شهری مربوط به استان چهارمحال­ و بختیاری (۳۱.۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (۱۹.۱ درصد) است، یعنی خانوار های ساکن استان چهارمحال­و بختیاری به طور متوسط ۵.۵ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار های ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ۶.۶ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به شهریور ۱۳۹۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۷ برای خانوار های شهری به عدد ۱۱.۴ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان همدان (۱۵.۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خراسان رضوی (۹.۱ درصد) است.

شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در شهریور ماه ۶.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۳ واحد درصد افزایش نشان می­ دهد.

خانوارهای روستایی

در شهریور ۱۳۹۷ عدد شاخص کل برای خانوار های روستایی کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۳۵،۵۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۸.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار های روستایی مربوط به استان­ سیستان­ و بلوچستان با ۱۱،۲ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ۳.۴ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار های روستایی ۲۶.۱ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار های روستایی مربوط به استان چهارمحال­ و بختیاری (۳۴.۷ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (۱۸.۶ درصد) است، یعنی خانوار های روستایی ساکن استان چهارمحال­و بختیاری به طور متوسط ۸.۶ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار های روستایی ساکن استان کرمان به طور متوسط ۷.۵ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به شهریور ۱۳۹۶ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۷ برای خانوار های روستایی کشور به ۱۰.۷ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (۱۴.۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (۶.۳ درصد) است.

شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در شهریور ماه ۷.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۴ واحد درصد افزایش نشان می دهد./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن