Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش نرخ کالاها موجب تعطیلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شود

افزایش نرخ کالاها موجب تعطیلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، بابیان‌اینکه افزایش نرخ کالاها باعث تعطیلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شود از تعزیرات و وزارت صمت خواست با تقویت نظارت‌ها مانع از اجحاف در حق مردم شوند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد علی پورمختار در بیان ابعاد حقوقی نحوه عرضه کالا در فروشگاه‌ها که بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کنونی اقدام به مخدوش کردن و یا پاک کردن نرخ اجناس می‌کنند، گفت: اگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا سایر هیات‌های صنفی فروشگاهی اقدام به مخدوش کردن یا حذف نرخ اجناس کرده و یا کالا را بالاتر از قیمت درج شده روی آن بفروشند، تخلف محسوب شده و مشمول مقررات سازمان تعزیرات حکومتی قرار می‌گیرند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون انتظار می‌رود هم سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفان در این حوزه به طور جدی برخورد کند و هم وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در بازرسی‌هایی که صورت می‌گیرد، نظارت دقیق و جدی داشته باشد که در حق خریداران اجحاف نشود.

افزایش نرخ کالاها در شرایط تحریم همراهی با دشمنان است

وی خاطرنشان کرد: البته گاه گزارش‌هایی ارائه می‌شود مبنی بر اینکه فروشگاه‌ها نرخ اجناس را حتی تا چندین برابر بیشتر از قیمت درج شده روی آنها هم عرضه می‌کنند که تخطی است و در شرایطی که دشمنان با اعمال تحریم‌ها به کشور فشار وارد کرده‌اند، این قبیل اقدامات همراهی با آنها است.
مجازات نقدی و تعطیلی واحد متخلف در انتظار گرانفروشان است.

پورمختار تصریح کرد: امیدواریم که سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با تقویت بخش‌های نظارتی خود و رسیدگی سریعتر به گزارش‌ها و شکایات ارائه شده در این حوزه مانع از بروز این قبیل رفتارهای غیرقانونی و غیرانسانی شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مجازات‌های تعیین‌شده برای متخلفان این حوزه اظهار کرد: مجازات‌های متفاوتی برای متخلفان این حوزه تعیین می‌شود اعم از مجازات‌های نقدی و در شرایطی که تخلف در سطح گسترده‌ای صورت گرفته باشد باعث تعطیلی آن واحد می‌شود، چرا که از موارد اخلال در نظام اقتصادی است و باید در قوه قضائیه و دادگاه‌های ویژه مورد رسیدگی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری روش‌هایی که مردم می‌توانند تخلفات صورت گرفته را به دستگاه‌های نظارتی گزارش دهند، تاکید کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه 135 به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند، همچنین می‌توانند موارد تخلف را با ارائه فاکتورهای صادر شده یا مشخصات فروشگاه به اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف گزارش دهند و این دستگاه‌ها نیز وظیفه دارند در شرایط کنونی که اراده قوی‌تری برای مقابله با این واحدهای متخلف وجود دارد، وارد عمل شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن