Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اجرای فیبر نوری در همدان و لالجین

اجرای فیبر نوری در همدان و لالجین

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه همدان گفت: عملیات فیبر نوری در دو شهر همدان و لالجین در حال اجراست.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن پور اظهار داشت: در صورت اجرای طرح فیبر نوری در استان مشترکین از مزایای مختلفی از جمله سرعت بالای اینترنت،کیفیت عالی و بدون نویز، امنیت بالا، تلفن تصویری، دانلود فایل با سرعت بالا، تلویزیون آنلاین، حرکت به سمت خانه های هوشمند،حرکت به سمت هوشمندسازی اشیاء،داشتن تلفن ثابت اینترنتی به هرتعداد فقط بر روی یک تارنوری، حفظ شماره تلفن در سراسر استان بهره‌مند خواهند شد‌.

وی افزود: سرعت اینترنت بربسترکابل‌ مسی در حدود 13 مگابیت بر ثانیه است در حالیکه سرعت اینترنت بربستر فیبر نوری بیش از  ۱۰۰ مگابیت برثانیه  خواهد بود.

حسن‌پور در تکمیل بحث مزیت‌های فیبر نوری ادامه داد: فیبر نوری بستر ایجاد اینترنت اشیا را فراهم می‌کند که از این طریق می‌توان اینترنت را به تمام وسایل منزل متصل کرد و در صورت نبودن در آن محل وسایل را تحت کنترل داشت.

وی ادامه داد: برای تسریع این فرایند لازم است درساختمان‌های جدید پیش بینی استفاده از فیبر نوری فراهم شده و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص افزایش و گسترش یابد.

رئیس روابط  عمومی مخابرات منطقه همدان افزود: در شهر لالجین این طرح با استقبال بسیارخوب  شهروندان مواجه شده و در همدان نیز در دو منطقه پاستور و مرکز بعثت و بخشی از مرکزمخابراتی  باباطاهر عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح اجباری نیست اما بهتر است برای پیشرفت وتوسعه زیرساختهای ارتباطی درکل استان  اجرایی شود، عنوان کرد: این طرح برای مخابرات هزینه‌های زیادی را در پی دارد  که تا در ورودی ساختمان مشترک رایگان و از در ورودی تا داخل آن هزینه به عهده مشتری است و هزینه اجرای فیبرداخل ساختمان بسته به ابعاد و متراژفیبر مصرفی متفاوت بوده که فکر می کنم حدودا ۱۵۰تا 200 هزار تومان می باشد که این رقم در مجتمعها بدلیل سرشکن شدن  کمتر خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن