Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی دلیل تفاوت چند میلیونی قیمت زمین در همدان چیست؟

دلیل تفاوت چند میلیونی قیمت زمین در همدان چیست؟

مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: در حال حاضر قیمت زمین در همدان بین یک تا ده میلیون تومان است که نشان می‌دهد توسعه شهر متوازن نبوده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه  اظهار داشت: از سال گذشته بازنگری طرح جامع شهری را  آغاز کرده‌ایم و حداقل دو رویکرد  را مدنظر قرار داده‌ایم و آن اینکه اعتقاد داریم طرحی موفق است که مطابق با نیاز مردم و هدایت‌شده باشد .

وی با بیان اینکه عدم توجه به دو محور یاد شده سبب می‌شود طرحی مانند طرح تفضیلی سال 85 تهیه شود که تا امروز بیش از 1700 مصوبه اصلاحی داشته است گفت: در بخش بازآفرینی شهری همدان  بیش از دو هزار صفحه مطالعات شناخت وضع موجود انجام شده است که نشان می‌دهد متاسفانه همدان دارای خط میانی شده و به دوبخش تقسیم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: در حال حاضر قیمت زمین در همدان  بین یک تا ده میلیون تومان است  که نشان می‌دهد نه تنها توسعه شهر متوازن نبوده است بلکه از یک سو شهر به باغات متصل شده و از سوی دیگر نیز ما نتوانسته‌ایم قیمت و کیفیت شهری را متناسب با نیاز شهر ارائه دهیم.

وی با تشریح ویژگی‌های موجود در باز آفرینی شهری و اقدامات رخ داده در این عرصه ابراز کرد: طرح جامع شهری باید به سمتی حرکت کند که همه نقاط شهر از امکانات یکسانی برخوردار شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن