Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صرفه‌جویی 230 میلیون مترمکعبی در منابع آبی استان همدان

صرفه‌جویی 230 میلیون مترمکعبی در منابع آبی استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به انسداد دو هزار و 865 حلقه چاه غیرمجاز در این استان، گفت: با انسداد چاه‌های یاد شده بیش از 230 میلیون مترمکعب در منابع آبی همدان صرفه‌جویی شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، منصور ستوده در سی و دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان همدان با بیان این مطلب افزود: از آغازسال جاری تاکنون تعداد 128حلقه چاه غیرمجاز دارای حکم قضائی با حجم آب صرفه جویی شده بیش از پنج میلیون مترمکعب و عمق انسداد سه هزار و500 متر پرومسدود گردیده است.

وی تاکید کرد: در مجموع از سال 93 تاکنون تعداد دو هزار و 865 حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه‌جویی شده بیش از 230 میلیون مترمکعب وعمق انسداد بیش از 100 کیلومتر پرو مسلوب المنفعه شده است.

ستوده افزود: در مجموع تعداد سه هزار و 820 دستگاه کنتور هوشمند آب وبرق نیز بر روی چاههای مجاز نصب گردیده که بیشترین آنها مربوط به شهرستان همدان و اسدآباد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: میزان بارش استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 400 میلیمتر بوده است که نسبت به سال آبی گذشته دو درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت 13 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اعلام اینکه سد اکباتان همدان ذخیره خوبی را نسبت به ماه‌های گذشته داشته است، تصریح کرد: حجم سد اکباتان در حال حاضر به 24 میلیون و 750 هزار مترمکعب است.

ستوده با اعلام اینکه در حال حاضر ورودی سد سرابی تویسرکان صفر است، گفت: سد سرابی تویسرکان هفت میلیون و 110 هزار مترمکعب حجم ذخیره داشته و میزان خروجی از این سد 350 لیتر در ثانیه است.

وی با بیان اینکه سد کلان ملایر 38 میلیون و 870 هزار  مترمکعب ذخیره آب دارد، تصریح کرد: سد کلان بیش از یک ماه سرریز داشته است که میزان ذخیره آن نیز کاهش یافته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن