Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تنش میان روحانی و ترامپ، سکه را گران کرد

تنش میان روحانی و ترامپ، سکه را گران کرد

به گفته کشتی آرای؛ رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه جدال لفظی رهبران و مسائل سیاسی در درجه اول تاثیر منفی خود را بر بازار ارز و به دنبال آن بر بازار طلا خواهد گذاشت و مردم در نتیجه احساس ناامنی اقتصادی، دارایی‌های خود را به سمت سرمایه‌گذاری‌های نقدی سوق خواهند داد.

به گزارش "همدان نیوز"، در چنین شرایطی، کشتی‌آرای می‌گوید: اگر فکری اساسی برای بازار ارز و طلا نشود بازار همچنان درحالت رکود می‌ماند و هر روز که می‌گذرد توان خرید مردم تنزل خواهد کرد اما از طرف دیگر قیمت‌ها با رشد شتابان به سرعت خود ادامه خواهند داد که چنین اتفاقی تا به امروز برای اقتصاد ایران بی‌سابقه بوده است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر می‌گوید: ناایمنی بازارها به حدی است که حتی یک ساعت دیگر را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و مشخص نیست که در روزهای آینده چه بر سر بازار طلا و سکه پیش خواهد آمد.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز به افزایش قیمت سکه اشاره می‌کند و می‌گوید: بحث‌های فضای مجازی درباره دعوای روحانی و ترامپ عامل اصلی تشدید التهاب در بازار سکه است زیرا خبرهای سیاسی در حالتی دست به دست می‌شود که سیاست‌های بانک مرکزی جوابگوی بازار نیست، بنابراین موضوع عرضه و تقاضا موجب شده بازار طلا و سکه در رکود عجیبی به سر ببرد.

محمدولی گفته است: فعالان صنف طلا نیز دچار سردرگمی شده‌اند و افراد نمی‌دانند که اگر الان ذخایر طلا و سکه خود را به مشتری بفروشند فردا می‌توانند آنرا جایگزین کنند./ رویداد24

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن