Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سداکباتان در آستانه سرریز قرار گرفت

سداکباتان در آستانه سرریز قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: 99 درصد از حجم مخزن سد اکباتان پر آب شده اما هنوز سرریز نکرده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده اظهار کرد: در حال حاضر سد اکباتان 33.5 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که 650 لیتر در ثانیه برای مصارف شرب و 500 لیتر در ثانیه برای مصافر کشاورزی برداشت می‎شود.

وی تصریح کرد: به علت قطع بارش‌ها ورودی سد اکباتان کاهش یافته و به 1500 لیتر در ثانیه رسیده است که اگر بارندگی داشته باشیم احتمال سرریز سد وجود دارد.

ستوده یادآور شد: سد آبشینه 1.2 میلیون لیتر ذخیره دارد که 80 لیتر در ثانیه برای مصرف شرب همدان برداشت می‎شود همچنین سد کلان ملایر با 45 میلیون مترمکعب و سد سرابی تویسرکان با 9 میلیون مترمکعب پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه با کمترین تنش تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت، گفت: با توجه به وضعیت موجود در سدهای استان تابستان را با کمترین تنش پشت سر خواهیم گذاشت اما همچنان باید الگوی مصرف را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری 50 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شده است، خاطرنشان کرد: با انسداد این تعداد چاه در استان 2.2 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

ستوده ادامه داد: از سال 93 تا کنون 2780 حلقه چاه غیر مجاز با 227 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در استان همدان پر و مسدود شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 3640 دستگاه کنتور هوشمند، حجمی و الکترومغناطی در استان نصب شده است، یادآور شد: 338 دستگاه کنتور الکترومغناطیس، 2400 دستگاه کنتور هوشمند و 902 دستگاه کنتور حجمی در استان همدان  و در بخش‌های مختلف نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه 72 درصد از کنتورها در بخش کشاورزی نصب شده است، تأکید کرد: بیشترین کنتور نصب شده در شهرستان همدان با 579 دستگاه، بهار 440 دستگاه و 323دستگاه در شهرستان رزن بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن