Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بازار طلا راکد شد

بازار طلا راکد شد

قیمت طلا پس از کاهش در سه روز گذشته، در معاملات روز جاری بازار آسیا که ریسک گریزی سرمایه‌گذاران بهبود یافت، ثابت بود.

به گزارش "همدان نیوز"، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۹۱.۹۵ دلار ایستاد. در بازار آمریکا، قیمت هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۵.۸۰ دلار رسید.

به گفته رونالد لیونگ، معامله‌گر شرکت "لی چیونگ گلد"، علاقه چندانی به طلا مشاهده نمی‌شود و در عوض سرمایه‌گذاران به بازارهای سهام متمایل شده‌اند که سوددهی دارند و فعلا کسی نمی‌خواهد در بازار طلا معامله کند.

سه شاخص بزرگ وال استریت روز دوشنبه صعود کردند و نزدک با انتظارات برای ادامه رشد اقتصادی قوی آمریکا، رکورد بالای جدیدی را به ثبت رساند. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۴.۰۸۰ واحد رسید. نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن به ۱۰۹.۹۹ ین رسید که بالاترین میزان از ۲۴ مه بود.

بر اساس گزارش رویتر، آمار اشتغال ماهانه قوی آمریکا که روز جمعه منتشر شد، انتظارات برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره در نشست ماه جاری بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر از یک طرف، از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و از طرف دیگر به تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد، لطمه می‌زند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۶.۴۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افت کرد و به ۸۹۸ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۹۱.۲۰ دلار رسید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن