Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بدهی 30 میلیارد تومانی مشترکین روستایی همدان به شرکت برق

بدهی 30 میلیارد تومانی مشترکین روستایی همدان به شرکت برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال شرکت توزیع برق استان از مشترکان دارد، اظهار کرد: از این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به مشترکان روستایی می باشد که از سال های گذشته انباشته شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدمهدی شهیدی  دوره پیک مصرف برق را از 15 خردادماه تا 15 شهریور خواند و گفت: در مجموع 180 ساعت تعیین‌کننده برای کشور تعریف شده که 20 هزار مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال یک سال استثنایی برای وزارت نیرو به شمار می رود، افزود: 36 درصد از مخازن سدها کاهش یافته و هشت میلیارد مترمکعب آبی که در سال جاری پیش بینی میشد به 3 میلیارد مترمکعب کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: 35 درصد برق استان در سال 96 در بخش کشاورزی صرف شد لذا بیشترین اقدامات برای صرفه جویی در این بخش انجام شد و مشوق های خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: مصرف برق در سال گذشته 7/7 درصدی رشد داشته است که این در حالیست که تعداد مشترکین برق نیز در سال گذشته با 3 درصد افزایش به 34 میلیون مشترک رسید.

شهیدی با بیان اینکه در بخش خانگی اقدامات فرهنگی و تبلیغی در راستای مدیریت مصرف انجام شده است، خاطرنشان کرد: نصب کنتورهای هوشمند از سال‌های گذشته انجام شده است .

وی اظهار داشت: همدان جزو استان‌های پیشرو در سرمایه‌گذاری نیروهای خورشیدی به شمار می‌آید و از سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی گفت: 2 نیروگاه خورشیدی در سال 95  و سه نیروگاه هفت مگاواتی نیز در سال گذشته وارد مدار شد و با این اقدام، ظرفیت استان در این بخش به بالای 35 مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه 69 مگاوات نیروگاه‌هایی در بخش توزیع پروانه تاسیس گرفته‌اند، بیان کرد: از سال گذشته ایجاد نیروگاه‌های 30 مگاواتی در شهرستان بهار و تویسرکان در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 41 مگاوات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان ظرفیت‌سازی شده که 23 مگاوات آماده و 18 مگاوات نیز در دست اقدام است.

شهیدی افزود: در حال حاضر مطالبات این شرکت از مشترکان بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی، دستگاه های اجرایی و سایر انشعاب ها یک هزار و 40 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه 300 میلیارد ریال از میزان مطالبات از مشترکان روستایی است، گفت: 350 میلیارد ریال نیز مربوط به دستگاه های دولتی و کمترین مطالبات این شرکت از بخش صنعت است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن