Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی انتقاد نیکبخت از کم کاری در پرداخت اعتبارات اشتغال، به جوانان روستایی

انتقاد نیکبخت از کم کاری در پرداخت اعتبارات اشتغال، به جوانان روستایی

استاندار همدان، از عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی مرتبط با پیگیری دریافت تسهیلات بخش اشتغال روستایی انتقاد کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از صدا و سیما، محمدناصر نیکبخت نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن و میراث فرهنگی از ۱۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهمیه اشتغال روستایی امسال استان، فقط ۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان را برای اجرای ۱۱ طرح به متقاضیان پرداخت کرده اند، گفت: با وجود فراهم بودن امکان بهره گیری از این تسهیلات و ایجاد اشتغال برای جوانان ،کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اینکه برای جذب این اعتبارات تا تیر ماه سال آینده فرصت وجود ارد و باید طرح‌های جدید آغاز شود ، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در تهران، با اجرای طرح‌های جدید روستایی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم موافقت شده است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب این اعتبارات بیشتر تلاش کنند.

استاندار همدان از مذاکره با سرمایه گذاران یک شرکت چینی برای ساخت یک نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی و کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در استان هم خبر داد و گفت: این شرکت در این زمینه اعلام آمادگی کامل کرده است.

نیکبخت همچنین با اشاره به آغاز طرح بازآفرینی شهری و ساخت مسکن در مناطق فرسوده که مورد تاکید رئیس جمهور است، از مسئولان خواست همه همت خود را برای اجرای موفق این طرح در استان بکار بگیرند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه ۳۵۶ طرح اشتغالزای روستایی استان به ارزش ۱۸۴ میلیارد تومان در سامانه کارای وزارت کار ثبت شده است، گفت: از این میزان امسال ۱۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهمیه برای استان پیش بینی شده است.

توصیفیان از پرداخت ۶۷۴ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف از ابتدای امسال به متقاضیان استان خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های جدید از ابتدای امسال، برای ۱۸ هزار و ۱۴۳ نفر در استان اشتغال ایجاد شده و حدود ۹۱ درصد از اشتغال هدفگذاری شده در استان محقق شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن