Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تصویب طرح کالبدی (مجموعه شهری همدان) با عنوان کلانشهر همدان

تصویب طرح کالبدی (مجموعه شهری همدان) با عنوان کلانشهر همدان

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از تصویب طرح کالبدی (مجموعه شهری همدان) با عنوان کلانشهر همدان خبر داد.

 به گزارش "همدان نیوز" به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،" مهندس فرهاد فرزانه" بیان کرد: در این راستا طرح کالبدی ( مجموعه شهری همدان) با عنوان کلانشهر همدان در جلسه شورای برنامه ریزی استان با حضور استاندار و مدیران کل استان که شامل مرحله سوم، چهارم و پنجم طرح می باشد به تصویب رسید.

وی بیان کرد: طی مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورخ 96/11/5و همچنین به استناد تبصره 2 ماده 2 مصوبه مورخ 88/1/31 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، مجموعه شهری همدان را به عنوان مجموعه شهری بزرگ مورد تائید قرار داد.

مهندس فرزانه اضافه کرد: براین اساس، شهر همدان به عنوان کلانشهر محسوب می شود و لازم است مجموعه شهری همدان تهیه و پس از طی مراحل استانی به تصویب شورایعالی برسد. وی ادامه داد: طرح مجموعه شهری همدان دارای 6 مرحله مطالعاتی می باشد که قسمت اول شامل تعیین و تدقیق محدوده جایگاه مجموعه شهری در استان و سطح ملی، قسمت دوم شامل مطالعات پایه، قسمت سوم تحلیل و آینده نگری ، قسمت چهارم مبانی برنامه ریزی، قسمت پنجم تدوین طرح و قسمت ششم نحوه ارائه اسناد طرح است.

وی یادآورشد: شهرهای همدان، بهار، مریانج، جورقان، لالجین، صالح آباد، مهاجران و شهر جدید حوراء را با مرکزیت شهر همدان در برمی گیرد.

مهندس فرزانه اظهار کرد: قسمت اول و دوم طرح که شامل تعیین و تدقیق محدوده جایگاه مجموعه شهری در استان و سطح ملی و مطالعات پایه می باشد در تاریخ 95/9/6 در استان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: مرحله سوم و چهارم و پنجم طرح که شامل تحلیل و آینده نگری و مبانی برنامه ریزی و تدوین طرح می باشد در جلسه مورخ 96/11/5شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب نهایی رسید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن