Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صرفه‌جویی 219 میلیون مترمکعبی در مصرف آب در استان همدان

صرفه‌جویی 219 میلیون مترمکعبی در مصرف آب در استان همدان

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از انسداد 2670 حلقه چاه غیر مجاز در همدان خبر داد و گفت: انسداد این تعداد چاه غیرمجاز سبب صرفه‌جویی 219 میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده، اظهار کرد: از ابتدای سال 93 تاکنون 2 هزار و 670 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شده که سبب صرفه‌جویی 219   میلیون و 767 هزار و 769 مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

وی عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را 94 کیلومتر اعلام کرد و گفت: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در کبودرآهنگ با 790 حلقه، رزن با 489 حلقه و همدان با 329 حلقه مسدود شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان تصریح کرد: سال گذشته 869 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان براساس احکام قضایی مسدود شده که این امر سبب صرفه‌جویی بیش از 57 میلیون مترمکعبی در مصرف آب زیرزمینی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال مجوز انسداد بیش از 600 حلقه چاه غیرمجاز در همدان صادر شده است افزود: خوشبختانه همکاری مناسبی بین دادگستری و نیروی انتظامی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در همدان وجود دارد که منتج به این عملکرد شده است.

ستوده بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 440 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که صرفه‌جویی 24 میلیون و 167 هزار مترمکعبی منابع زیرزمینی را در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه روند انسداد چاه‌های غیرمجاز تسریع پیدا کرده و مماشاتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد اظهار کرد: طول چاه‌های مسدود شده در سال گذشته 29 کیلومتر و امسال بیش از 11 کیلومتر بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان تاکید کرد: همچنین با چاه‌های مجاز استان همدان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان همدان رضایت‌بخش نبوده و باید حفاظت جدی از منابع موجود صورت گیرد گفت: نیاز است تا تمامی مردم نسبت به حفظ منابع آبی موجود احساس تکلیف کنند تا بتوان ماه‌ها و سال‌های آینده را مدیریت کرد.

ستوده با اعلام اینکه هزار چاه غیرمجاز برای انسداد در استان همدان شناسایی شده است تصریح کرد: بدون هیچ مماشاتی چاه‌های غیرمجاز در استان همدان مسدود می‌شوند تا بتوان منابع آبی زیرزمینی را تعادل رساند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند عنوان کرد: تعداد 24 گروه اکیپ گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن