Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی دولت توان حذف یارانه نقدی ۲۰ میلیون یارانه‌بگیر را ندارد

دولت توان حذف یارانه نقدی ۲۰ میلیون یارانه‌بگیر را ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت توان حذف یارانه نقدی ۲۰ میلیون یارانه‌بگیر را ندارد.

به گزارش "همدان نیوز"، منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نسبت به روش دولت در حذف یارانه نقدی پردرآمدها انتقاد کرد و گفت: شیوه‌ای که دولت در حذف یارانه نقدی پردرآمدها در لایحه بودجه سال 97 اتخاذ کرده، منطقی نیست و ضرورت دارد تا در آن تجدیدنظر صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه حذف یارانه نقدی پردرآمدها اقدام مطلوبی است و حتما می‌بایست این کار انجام شود، اظهار داشت: معتقدم که باید بر روی حذف یارانه نقدی پردرآمدها کار کارشناسی صورت گیرد.

جزئیات تخلفات دولت در پرداخت یارانه نقدی و اجرای قانون هدفمندی

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس اضافه کرد: مادامی که دولت ابزارهای مناسبی برای شناسایی دهک‌های درآمدی جامعه در دست نداشته باشد، نمی‌تواند نسبت به حذف افراد مشخصی از چرخه دریافت یارانه نقدی اقدام کند؛ دولت نمی‌تواند یارانه 20 میلیون یارانه‌بگیر را حذف کند.

مرادی تصریح کرد: همان‌طور که از نام یارانه مشخص است، باید تا زمانی به افراد کمک کند که توان مالی لازم برای اداره زندگی را داشته باشند؛ بنده افرادی را سراغ دارم که 20 میلیون تومان حقوق ماهیانه دارند، اما از طرفی مبلغ 45 هزار و 500 تومانی یارانه نقدی را هم دریافت می‌کنند؛ دولت در این شرایط چطور توانسته یارانه پردرآمدها را حذف کند؟

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است دولت ابتدا روش‌های لازم برای شناسایی دهک‌های مالی جامعه را اتخاذ کرده و سپس نسبت به حذف یارانه پردرآمدها اقدام کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن