Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بازسازی و تعمیر شش هزار واحد مسکونی کرمانشاه توسط بنیاد مسکن همدان

بازسازی و تعمیر شش هزار واحد مسکونی کرمانشاه توسط بنیاد مسکن همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: بنیاد مسکن استان تکلیف تعمیر و بازسازی شش هزار و 92 واحد مسکونی را در روستاهای زلزله دیده استان کرمانشاه بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حسن ظفری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه با اشاره به اختصاص وام 47 میلیون تومانی برای ساخت مسکن روستایی، اظهار داشت: وام 40 یلیون تومانی بای مسکن شهری نیز در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به هماهنگی سپاه و ارتش با هلال احمر برای امداد و نجات در 48 ساعت پس از زلزله ، خاطرنشان کرد: کمک های مردمی به وفور به منطقه ارسال می شد اما توزیع آن به صورت ساماندهی شده انجام نشد.

ظفری همچنین تصریح کرد: هجمه بسیار سنگینی به شکل سازماندهی شده در فضای مجازی صورت گرفت و اقلام  بیش از نیاز به مناطق زلزله زده ارسال می شد.

وی با بیان اینکه 10 ستاد بازسازی در مناطق زلزله زده شکل گرفت، یادآور شد: بازسازی چهار دهستان متشکل از 98 روستا به همدان سپرده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در حال حاضر 123 نفر نیروی انسانی به مناطق زلزله زده مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: ارزیابی شرایط روستاها انجام و فرم های ارزیابی واحدهای خسارت دیده تکمیل شد و با توجه به عدم رعایت نکات فنی در واحدهای مسکونی، سازه ها مقاومت کافی نداشتند و با خسارت جدی مواجه شدند.

ظفری با بیان اینکه 84 روستا با هفت هزار و 751 نفر خانوار مورد بازسازی قرار می گیرد، گفت: دو هزار و 567 روستا نیاز به بازسازی دارد که در مجموع تعمیر و بازسازی شش هزار و 92 واحد به استان همدان سپرده شده است.

وی میزان خسارت وارد شده را 75 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مجموع تسهیلات و کمک های قابل ارائه به واحدهای خسارت دیده تحت پوشش استان همدان به 157 میلیارد تومان می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان به درخواست ساخت واحدهای مسکونی 80 متری و یا بیش از صد متر از سوی خانواده ها اشاره کرد و گفت: با توجه به میزان اعتبارات ساخت این واحدها برای دولت مقدور نیست.

وی همچنین تصریح کرد: 42 کمپرسی، 10بیل مکانیکی و 10 لودر در مناطق زلزله زده در حال خدمت هستند که با احتساب خودروهای سواری مجموع آن به 76 دستگاه خودرو می رسد.

ظفری ادامه داد: در طول این مدت 398 سکو ایجاد و 153 کانکس نیز راه اندازی شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن