Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 122 طرح تملک دارایی همدان به بخش خصوصی واگذار شد

122 طرح تملک دارایی همدان به بخش خصوصی واگذار شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: در سال جاری 122 طرح تملک دارایی دستگاه های اداری استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به آمار واگذاری واحدهای تملک دارایی استان، اظهار داشت: 284 پروژه توسط دستگاه های بزرگ استان برای واگذاری شناسایی شده که از این تعداد 137 پروژه مراحل اداری را طی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه 122 طرح تا کنون واگذار شده است، یادآور شد: تعداد قابل توجهی از طرح های سال قبل در نیمه دوم واگذار شد اما امسال در نیمه اول نیز شاهد واگذاری طرح ها بودیم و اقدام خوبی در این زمینه انجام شد.

صیدایی با اشاره به اینکه دو هزار و 228 پروژه روستایی قابل واگذاری است، افزود: از این تعداد 11 طرح، جدید، 81 طرح اجاره ای، یک طرح نیمه تمام و 110 طرح نیز تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه در ستاد  اقتصاد مقاومتی چابک سازی دولت در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع طرح های نیمه تمام و تمام شده باید واگذار شود.

صیدایی در ادامه یادآور شد: فرودگاه آمادگی هرچه بیشتر از لحاظ کیفی را برای انجام پروازهای مختلف دارد.

صیدایی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 97 کل کشور به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این لایحه که مراحل تهیه و تدوین از سازمان برنامه بودجه کشور را طی کرده و در دولت نیز به اتمام رسیده، فردا توسط رئیس جهور به مجلس ارائه خواهد شد.

وی پیش بینی دولت برای بودجه سال آینده را 346 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار مشابه سال قبل است و پیش بینی فروش دو و نیم میلیون بشکه نفت با فراورده های نفت با قیمت پایه 55 دلار در آن انجام شده است.

صیدایی با اشاره به اینکه بخشی از درآمد کشور از مالیات است، خاطرنشان کرد: تاکید دولت این است که مدیران اطلاع داشته باشند و بستری را فراهم کنند این است که در بحث یارانه کار بزرگی انجام شود.

وی ادامه داد: براساس قانون می توان کسانی را که توانمند هستند حذف کرد ولی دولت تعبیر دیگری دارد و می گوید به مستحقین این یارانه داده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه با این اقدام 19 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی می شود، تصریح کرد: این اقدام اهرمی می شود تا از تسهیلات نظام بانکی و صندوق توسعه ملی استفاده مناسبی صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: دولت به جمع بندی رسیده تا به کمک مالیات و فروش نفت حامل های انرژی 11 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد که افزایش 50 درصدی آن پیش بینی شده است.

صیدایی با بیان اینکه افزایش اعتبار در سوخت و یارانه صرفا برای اشتغال و تولید استفاده می شود، گفت: این میزان افزایش اهرمی برای استفاده از صندوق توسعه ملی و نظام بانکی محسوب می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این ارقام به کمک دولت بیاید و دولت بتواند اشتغال یک میلیون و 200 هزار نفر را از این طریق تامین کند.

رئیس برنامه و بودجه استان همدان سهیمه استان برای ایجاد اشتغال را 20 هزار نفر عنوان کرد و افزود: دولت ریالی از افزایش اعتبارات را برای امور جاری در نظر نگرفته و صرفا برای افزایش آمار اشتغال و ایجاد اشتغال استفاده می کند.

وی اضافه کرد: از 100 میلیارد تومان ابلاغ شده ریالی نقدی نیست و نقدینگی برای پراخت حقوق در پروژه های عمرانی هزینه می شود.

صیدایی میزان اعتبار شاخص های استان را 77 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار شاخص ها در هیچ نقطه ای از کشور ابلاغ نشده و همدان نسبت به سایر استان ها جلوتر بوده است.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت مالی در خزانه، نقدینگی برای پرداخت حقوق با هشت روز تأخیر انجام شد، اظهار داشت: با توجه به این موضوع، حقوق کارکنان قراردادی دیرتر از نیروهای پیمانی و رسمی پرداخت شده است.

صیدایی با اشاره به تخصیص63 درصدی اعتبارات هزینه ای، گفت: اعتبارات عمرانی تا کنون تخصیصی نداشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن