Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی شرط و شروط ماندگاری پرواز همدان- تهران

نیکبخت مطرح کرد:
شرط و شروط ماندگاری پرواز همدان- تهران

استاندار همدان گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که اگر ظرفیت پرواز همدان- تهران به 50 تا 70 نفر نرسد، این پرواز لغو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه ورزش و جوانان استان کانکس های غیر قابل استفاده را به مناطق زلزله زده اعزام کند، اظهار داشت: در حال حاضر چیزی واجب تر از این نیست و باید به مردمی که در این روزهای سرد در چادرها زندگی می کنند، کمک شود.

نیکبخت در خصوص واگذاری طرح های تملک دارایی به بخش خصوصی، اظهار داشت: سال قبل به یکباره آمار طرح های قابل واگذاری افزایش یافت و علت این بود که اداره ورزش و جوانان طرح های قابل واگذاری را پنهان کرده بود؛ عادت ما این است که تمایلی به واگذاری نداریم و برخی آن را ملک شخصی خود می دانند.

وی افزود: این اقدام یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری و دستورات رئیس جمهور است و باید طرح ها به بخش خصوصی سپرده شود تا بتوان آن را به نتیجه رساند.

نیکبخت با بیان اینکه تغییر کاربری مورد رضایت نیست، اظهار داشت: تمام طرح های فرهنگی و اجتماعی باید پیوست اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: در مواردی برای تولیدکنندگان زحمت ایجاد می کنیم و اجازه ندهیم سخت گیری اضافی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه مخالفم که حتی یک درخت قطع شود، گفت: در اجرای طرح ها جز این مورد و همچنین توجه به حفظ خاک، نباید سخت گیری دیگری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 میلیارد تومان برای کمک به تولید و اشتغال وجود دارد، یادآور شد: بخش عمده ای از آن به روستاها اختصاص دارد که با توجه به این میزان اعتبار باید به روستاییان جهت اشتغال کمک شود.

نیکبخت با بیان اینکه از این پس در تغییر کاربری به طور شخصی ورود پیدا خواهم کرد، گفت: معاونت اقتصادی نیز در این زمینه ورود خواهد کرد که درخواست می شود اولین جلسه در این زمینه در هفته جاری برگزار و طرح های معطل بررسی شود.

استاندار همدان در خصوص برقراری پرواز همدان-تهران، یادآور شد: پیش از این جلساتی برای برقراری این پرواز برگزار و وعده هایی مطرح شده بود اما عملی نشد.

وی افزود: سه شنبه هفته پیش جلسه ای با مدیرعامل هواپیمای جمهوری اسلامی برگزار شد و یک پرواز برای شنبه هر هفته به همدان اختصاص داده شده بود که ما مخالف این موضوع بودیم.

نیکبخت با بیان اینکه ATRبرای فرودگاه های بین المللی پیش بینی شده بود، گفت: در این جلسه درخواست ما این بود که پرواز همدان- تهران هر روزه انجام و سه روز از هفته دو پرواز برقرار شود.

وی همچنین تصریح کرد: برای خرید دستگاهی جهت جلوگیری از یخ زدگی بال هواپیما 800 میلیون تومان نیاز بود که نیمی از آن توسط استان پذیرفته شد و از طرفی نیز هواپیمایی جمهوری اسلامی اعلام کرد که برای اسکان عوامل پرواز شرایطی پیش بینی شود که هتل ورزش برای اسکان پیش بینی شد.

استاندار همدان با بیان اینکه در یک ماه نخست، پرواز با هر ظرفیتی انجام می شود، گفت: من قول دادم که پس از این موعد پروازها با 50 مسافر صورت بگیرد.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: شرط هواپیمایی جمهوری اسلامی این بود که اگر ظرفیت تکمیل نشود این فرصت لغو خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سال92 تا کنون 35 میلیارد تومان در فرودگاه همدان هزینه شده است، اظهار داشت: مخارج برقراری پرواز همدان- تهران باید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب شود.

استاندار همدان به دغدغه مردم برای کاوش باستان شناسی در میدان امام همدان اشاره و تصریح کرد: پیشنهاداتی در خصوص ایجاد سایت موزه در این محل داده شده اما هنوز کاوش به پایان نرسیده و اعتباراتی برای ادامه آن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه جابجایی هایی باید در خصوص اوراق خزانه اسلامی انجام شود، گفت: مهمترین مسئله در حال حاضر اوراق است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز با بیان اینکه اوراق در بودجه امسال دیده شده است، گفت: از تیرماه اطلاع رسانی در این زمینه شروع شده و مدیران مالی آموزش لازم را در این خصوص دیده اند.

سیدناصر محمودی همچنین تصریح کرد: آمادگی امور اقتصادی و دارایی استان برای آموزش کارشناسان مالی دستگاه های اجرایی اعلام شده تا بتوانند از اوراق جهت پرداخت بدهی های خود استفاده کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن