Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی صدور بارنامه برای ناوگان 50 سال و بالاتر ممنوع می شود

صدور بارنامه برای ناوگان 50 سال و بالاتر ممنوع می شود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان 50 سال و بالاتر خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهده اظهار داشت: بر اساس بررسی ها و مطالعات انجام شده در بهبود شاخص های عملکردی بخش حمل و نقل به منظور افزایش بهره وری ناوگان باری کشور و به منظور تقویت نوسازی ناوگان و همچنین با توجه به تصویب قانون هوای پاک، طرح ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان فرسوده باری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال 97صدور بارنامه برای ناوگان باری 50سال و بالاتر ممنوع است، تصریح کرد: ناوگان فوق سنگین با وزن ناخالص، بالای 96 تن در حال حاضر از این امر مستثنی است.

پناهنده افزود: مالکان ناوگان مشمول می توانند با مراجعه به شرکت های تأمین کننده خودرو و طرف قرارداد نسبت به نوسازی ناوگان خود با تسهیلات در نظر گرفته شده از محل ماده 12قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور اقدام کنند.

معاون حمل و نقل این اداره کل ادامه داد: در مراحل بعدی نیز حدنصاب سنی تعیین شده برای اعمال ممنوعیت موارد عنوان شده به تدریج کاهش خواهد یافت و این امر با هدف افزایش بهره وری در حمل و نقل و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می شود.

مصطفی پناهنده یادآور شد: با برنامه ریزی و پیش بینی های قبلی به منظور جلوگیری از اختلال در حمل و نقل کالا، علاوه بر هماهنگی های لازم با مقامات و مسئولان استانی، محلی و تشکل های صنفی، اطلاع رسانی در خصوص اجرای طرح مذکور انجام می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن