Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی فرصت چهارماهه همدان برای ایجاد هشت هزار و 579 شغل

فرصت چهارماهه همدان برای ایجاد هشت هزار و 579 شغل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از 19 هزار و 980 شغل تعهد استان تا کنون 11 هزار و 401 شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید احمد توصیفیان در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته 22 دستگاه در ایجاد 19 هزار و 980 شغل موظف شدند، اظهار داشت: 11 هزار و 401 شغل تا کنون ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزای استان 340 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: بالغ بر 600 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و بالغ بر 260 میلیارد تومان نیز از محل 12 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده کشوری و بیش از 110 میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال خانگی به استان اختصاص یافته است که از این میزان تسهیلات بخش اشتغال خانگی23 میلیارد تومان سهم بهزیستی و 50 میلیارد تومان سهم کمیته امداد است.

توصیفیان افزود: شیوه نامه فرآیند اعطای تسهیلات اصلاح شده و 20 مرحله این فرآیند به چهار مرحله کاهش یافته است.

بر اساس آنچه مدیرکل کار استان می گوید تا پایان سال چهار ماه فرصت باقی است و در طول این چندماه باید هشت هزار و 579 شغل باقی مانده ایجاد شود.

سرپرست دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه سهم اشتغال در روستاها سه هزار و 300 نفر است، اظهار داشت: 40 درصد از سهم محقق شده و پیش بینی می شود که با تحرک ایجاد شده، مابقی سهمیه به نتیجه برسد.

ظاهر پورمجاهد با اشاره به اعطای 20 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک سینا، خاطرنشان کرد: تمام سهمیه بانک کشاورزی جذب شده و در بانک کارآفرین نیز پنج طرح عمده در حال اعطای تسهیلات است.

وی با تأکید بر تسهیل روند بررسی ها، یادآور شد: چند طرح به بانک پارسیان معرفی شده که 600 نفر اشتغال را به همراه دارد.

پورمجاهد با بیان اینکه 52 روستا برای اجرای طرح روستا تعاون شناسایی شده است، گفت: در بخش روستایی خلأ برای ابلاغ سیاست های کلی وجود دارد که تقاضا می شود تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه بین دستور العمل بانک ها و دولت در مواردی مغایرت وجود دارد، خاطرنشان کرد: درخواست می شود در شورای عالی اشغال این موضوع بررسی و دستورالعمل ها به بانک ها ارسال شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن