Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی 11هزار همدانی شاغل شدند/هزینه 24 میلیون تومانی برای ایجاد هر شغل

11هزار همدانی شاغل شدند/هزینه 24 میلیون تومانی برای ایجاد هر شغل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بر اساس اعلام دستگاه ها و شهرستانها، 11 هزار و 401 شغل از ابتدای سال جاری تا کنون در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید احمد توصیفیان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با اشاره به اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال فراگیر در هشت بانک، اظهار داشت: به دستگاه ها تأکید شد که طرح های اشتغال زا را برای اعطای تهسیلات معرفی کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های منتخب که دارای بیشترین ظرفیت ایجاد اشتغال هستند، از سوی دستگاه ها معرفی شود.

توصیفیان با بیان اینکه طرح ها در 15 رسته تقسیم بندی شده است، یادآور شد: 20 مرحله برای اعطای این تسهیلات در نظر گرفته شده بود که پس از جلسات با بانک ها، فرآیند عملیاتی تعیین شد و مدت زمان 50 روزه برای دریافت تسهیلات کاهش یافت.

وی با اشاره به آمادگی پذیرش طرح ها از امروز، خاطرنشان کرد: سه روز برای پذیرش طرح ها در دبیرخانه، بررسی، رفع مشکلات و آماده سازی برای ارائه در کمیته فنی در نظر گرفته شده است.

توصیفیان با بیان اینکه 10 روز برای معرفی طرح ها تا پذیرش آنها در بانک ها زمان تعیین شده است، گفت: پروسه یک ماهه برای مرحه اولیه پرداخت تسهیلات پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و فاه اجتماعی استان همدان سهم استان از این تسهیلات را 340 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عملکرد هریک از هشت بانک عامل بر اساس میزان تسهیلاتی که باید بپردازند، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سهم همدان 106 میلیارد تومان، ملایر 57تومان، تویسرکان 24 میلیارد تومان، نهاوند 34 میلیارد تومان، رزن 22 میلیارد تومان، کبودرآهنگ 26 میلیارد تومان، اسدآباد 29 میلیارد تومان، بهار 27 میلیارد تومان و فامنین 15 میلیارد تومان است.

توصیفیان با بیان اینکه آورده متقاضیان روستایی و محروم از 20 درصد به 13 درصد خواهد رسید، یادآور شد: سهمیه شهرستان ها و استان هنوز قطعی نیست.

وی افزود: در مرحله اول طرح های سرمایه در گردش می توانند از پنج میلیارد ریال، طرح های تولیدی از هفت میلیارد ریال، طرح های توسعه ای از 10 میلیارد ریال و طرح های جدید از 20 میلیارد ریال یارانه تسهیلات استفاده کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه میزان یارانه دو تا شش درصد نرخ سود اعلام شده توسط بانک است، تصریح کرد: تمام طرح های رزن، کبودرآهنگ و فامنین و بخش های خزل نهاوند و شراء همدان از یارانه برخوردار خواهند بود.

وی اضافه کرد: بوم گردی، پوشاک، صنایع دستی، کشاورزی، دام و طیور، صنایع منتخب، صنایع غذایی، کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات، فرش، صنوف، سلامت و خدمات بهداشی، حمل و نقل، انرژی های نو و کسب  کارهای آموزشی، فرهنگی و هنری از رسته های پیش بینی شده در طرح اشتغال فراگیر هستند.

توصیفیان با بیان اینکه 340 میلیارد تومان برای 11 هزار شغل پیش بینی شده است، اظهار داشت: برای ایجاد هر شغل به طور میانگین 24 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی به پیش بینی 110 میلیارد تومان تسهیلات در بخش خود اشتغالی اشاره کرد و افزود: تسهیلات در بهزیستی، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید پیش بینی شده و متقاضیان می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به پیش بینی حداقل دو شغل برای دو نفر در طرح ها گفت: حداقل مبلغ تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر 20 میلیون تومان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس اعلام دستگاه های اجرایی 11 هزار و 401 شغل در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این مشاغل از ابتدای سال تا کنون ایجاد شده که از محل اعتبارات و منابع موجود است.

توصیفیان اضافه کرد: میزان تسهیلات اشتغال زا 646 میلیارد تومان بوده که 580 میلیارد تومان منابع داخلی بانک ها، 27 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و  40 میلیارد تومان از محل رونق تولید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: 255 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت، 227 میلیارد تومان  به بخش کشاورزی و 164 میلیارد تومان به بخش خدمات پرداخت شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن