Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی آغاز فاز مطالعاتی پالایشگاه 100 هزار بشکه‌ای در همدان

آغاز فاز مطالعاتی پالایشگاه 100 هزار بشکه‌ای در همدان

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: فاز مطالعاتی پالایشگاه غرب کشور در همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حمیدرضا متین در جلسه رونق تولید استان همدان به برگزاری جلسه با وزیر نفت اشاره کرد و افزود: پتروشیمی هگمتانه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به نتیجه نرسیده بود که موارد با وزیر نفت مطرح شد و وزیر با افزایش سرمایه موافقت کرد که بر این اساس پتروشیمی ایران این طرح را تکمیل خواهد کرد و اقساط از سوی پتروشیمی هگمتانه پس از بهره برداری به پتروشیمی ایران پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت شل انگلیس و سولز سوئیس و شرکت پتروشیمی ابن سینا، اظهار داشت: وزیر نفت با افزایش سرمایه این شرکت نیز موافقت کرد تا لایسنس هایی که موفق به انعقاد قرا داد شدند، از بین نرود.

متین به راه اندازی پالایشگاه غرب کشور در همدان اشاره کرد و افزود: این پالایشگاه از لحاظ امنیتی و استراتژی بسیار مورد اهمیت است و وزیر نفت درخواست کرد که رزومه مالی از سوی متقاضیان ارائه شود.

وی ادامه داد: این واحد 100 هزار بشکه ای است و فاز مطالعاتی آن آغاز شده که پس از انجام آن تأمین خوراک واحد مشکلی ندارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه طرح تولید پروملین از گاز نیز در جلسه با وزیر نفت مورد بررسی قرار گرفت، یادآور شد: قرار شد پس از بررسی و انجا فاز مطالعاتی، اجرای طرح و سرمایه گذاری آغاز شود.

وی با بیان اینکه 138 میلیون دلار صادرات از سوی شرکت بارادگستر صورت گرفته است، گفت: یک ریال از صادرات از گمرک همدان انجام نشده و این واحد به عنوان صادرکننده نمونه معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفته است.

متین همچنین خاطرنشان کرد: با وجود صادرات نه چندان بالای صادرات از گمرک همدان، دو شرکت از همدان از معاون اول رئیس جمهور لوح تقدیر صادرکننده نمونه دریافت کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن