Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی انجام اقدامات نهایی برای تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسات مالی

انجام اقدامات نهایی برای تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسات مالی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: موسسه غیرمجاز فعالی در کشور نداریم و اقدام‌های نهایی برای تعیین تکلیف سپرده گذاران در حال انجام است.

به گزارش "همدان نیوز"، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت  با اشاره به تعیین تکلیف موسسات مالی غیرمجاز گفت: اکنون دیگر موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز فعالی در کشور نداریم و اقدام های نهایی برای تعیین تکلیف سپرده گذاران در حال انجام است.

وی افزود: مجلس و قوه قضاییه هماهنگی مثبتی با بانک مرکزی دارند و کار تعیین تکلیف این موسسات بر اساس روش پیش بینی شده به پیش می رود و امیدواریم در نهایت شرایط مناسب تری فراهم شود.

سیف درباره طرح التزام‌بخشی به بازار غیرمتشکل پولی که یکی از سیاست‌های دنبال شده توسط بانک مرکزی است یادآور شد: امیدواریم که سال 96 سالی باشد که این مطلب حل و فصل شود و هرگونه فعالیت زیر نظر نظارت بانک مرکزی عملیاتی شود مخصوصا بانک‌های انتظامی و نظامی.

بحث جدیدی بر دریافت پول از طریق کارت‌خوان‌ها مطرح نیست

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره زمزمه‌هایی مبنی بر دریافت پول از طریق کارت‌خوان‌ها افزود: مطرح نیست بلکه بانک مرکزی سندی را منتشر کرده ناظر بر اینکه موسساتی در بحث پرداخت الکترونیک ایفای نقش می‌کنند برای نظام‌بخشی و شفافیت بیشتر در این بازار در بستر بانک مرکزی اقدامات خود را انجام می‌دهند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مطالعاتی را درباره پول مجازی انجام دادیم و این موضوع پدیده ای است که بانک‌های مرکزی به آن ورود کردند اما هنوز نظر واحدی در باره آن ایجاد نشده است./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن