Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی خرید 350 هزار تن گندم در استان همدان

خرید 350 هزار تن گندم در استان همدان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ از خرید  350 هزار تن گندم در استان همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا رنجبرضرابی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ با اشاره اینکه از زمان شروع برداشت گندم در استان همدان ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: خرید تضمینی ۴۰۰ هزار تن گندم در استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت 584  هزار تن گندم در استان همدان تولید شود، افزود: از این میزان تولید 400 هزار تن توسط دولت خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ با بیان اینکه 85 انبار در قالب 31 مرکز خرید در استان گندم کشاورزان را تحویل گیری و خریداری می‌کنند، گفت: قبل از آغاز فصل خرید گندم اکیپی متشکل از کارشناسان ادارات مربوطه از مراکز ذخیره‌سازی گندم در استان بازدید کرده و انبارها و سیلوهای استاندارد را برای خرید و ذخیره گندم انتخاب کردند.

رنجبر ضرابی عنوان کرد: در راستای نظارت بر امر خرید گندم در طول فصل خرید، چهار نفر در مراکز خرید مستقر می‌شوند که از بین آن‌ها دو نفر به عنوان عامل تشخیص و ذی‌حساب، یک نفر به عنوان مسئول کنترل کیفیت و یک نفر به عنوان ناظر حراست در مراکز حضور دارند.

وی بیان کرد: چند اکیپ بازرسی از مراکز سرکشی کرده و موارد مختلف خرید نظیر کیفیت، کمیت و غیره را بررسی می‌کنند.

رنجبرضرابی با تأکید بر اینکه نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید، 13 هزار ریال خواهد است، گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم تا دو درصد سن زدگی مشمول بخشودگی ‌است و بیش از آن بابت هر درصد 150 ریال از بهای گندم کسر می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن