Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی قیمت 7500 تومان مرغ غیرمتعارف نیست

قیمت 7500 تومان مرغ غیرمتعارف نیست

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت ۷ الی ۷۵۰۰ تومان برای مرغ یک قیمت طبیعی بوده و غیرمتعارف نیست.

به گزارش "همدان نیوز"، علی ابراهیمی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر اظهار داشت: افزایش قیمت مرغ تا حدود هزار تومان متاثر از عدم مدیریت در تولید و تنظیم بازار و علاقه نداشتن مردم برای خرید مرغ منجمد است در حالیکه تثبیت قیمت مرغ در شرایط فعلی تا مرز ۷۵۰۰ تومان غیر متعارف نیست و با قیمت تمام شده فاصله زیادی ندارد.

وی گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده در بهترین شرایط برای مرغدار به ازای هر کیلو ۴۸۰۰ الی پنج هزار تومان تمام می‌شود که با این حساب در شرایط معمولی قیمت متعارف آن برای مصرف کننده در بازار باید بین ۷۲۰۰ تا ۷۵۰۰ در نظر گرفته شود که هم اکنون نیز قیمت مرغ در بازار به همین میزان است و افزایش بیش از این در برخی نقاط کشور به عدم مدیریت در تنظیم بازار بر می‌گردد.

نماینده مردم شازند با تاکید بر اینکه دامن زدن به مواردی که در خصوص افزایش تا هزار تومانی قیمت مرغ در روزهای اخیر مطرح شده منطقی نیست، تصریح کرد: فشار به تولیدکنندگان مرغ برای کاهش قیمت این کالای اساسی مردم موجب ورشکستگی مرغداران شده و کاهش جوجه‌ریزی را در پی خواهد داشت.

وی در خصوص عدم توانایی مالی قشر متوسط جامعه برای خرید مرغ با این قیمت اظهار داشت: به منظور تامین نیاز این قشر از جامعه نیز باید راهکارهای دیگری ارائه و عملیاتی کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: دولت باید در کنار یارانه نقدی که برای اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه در نظر گرفته است امکان مصرف برخی کالاهای با ارزش پروتئینی نظیر گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و ... را به جای حمایت نقدی، در قالب اعطای بن خرید پروتئین برای این اقشار فراهم کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه بن پروتئین به منظور تحقق دسترسی عموم مردم به این نیاز غذایی مهم و واجب بوده و ضرورت دوچندان دارد، اظهار داشت: اگر نتوانیم در سبد غذایی مردم به میزان لازم پروتئین قرار دهیم و تغذیه مناسب صورت نگیرد باید منتظر شیوع بیماری‌هایی باشیم که هزینه درمان آنها به مراتب بیشتر از هزینه تامین پروتئین مورد نیاز بدن است.

نماینده مردم شازند تصریح کرد: از این رو دولت باید بسته‌های حمایتی برای تامین نیاز پروتئین در نظر بگیرد تا نخواهیم بعدها به دنبال درمان و معالجه بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه باشیم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن