Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی هفت هزار کنتور آب در همدان خراب است

هفت هزار کنتور آب در همدان خراب است

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال قبل تعداد کنتورهای خراب هفت هزار و 340 کنتور به میزان دو درصد از کنتورهای استان است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، فرهاد بختیاری فر  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح فاضلاب همدان شامل تصفیه خانه، خط انتقال، خطوط فرعی و اصلی است، اظهار داشت: در شبکه جمع آوری فاضلاب خطوط اصلی و فرعی مشخص و 130 کیلومتر خطوط اصلی طراحی شده که 52 درصد به میزان 68 کیلومترپیشرفت دارد.

وی ادامه داد: 498 کیلومتر خطوط فرعی فاضلاب طراحی شده که پیشرفت فیزیکی آن 229 کیلومتر به میزان 46 درصد است.

بختیاری فر با بیان اینکه نصب تجهیزات در تصفیه خانه از دغدغه های فعلی است، یادآور شد: نصب پوشش خارجی و تجهیزات می‌تواند بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب همدان را وارد مدارد کند که به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و می توان تا پایان امسال به شرط تأمین اعتبار، طرح را به بهره برداری رساند.

وی افزود: در حال حاضر پساب خروجی تصفیه خانه کیفیت بالایی در حد آب شرب دارد و این پساب به نیروگاه منتقل می شود.

بختیاری فر با بیان اینکه در سال قبل علیرغم عدم تخصیص اعتبار 38 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب و 21 کیلومتر اصلاح شبکه آب صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اقدامات در شبکه های فاضلاب به صورت تعهدی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری پنج هزار و 500 متر شبکه اصلی استان باید اجرایی شود، گفت: 22 هزار و 400 متر شبکه فرعی از محل اعتبارات تملک دارایی و 30 هزار کیلومتر نیز از محل اعتبارات داخلی باید به مرحله اجرا برسد.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه چهار هزار متر اصلاح شبکه های فرسوده فاضلاب انجام خواهد شد، تأکید کرد: رقم اعتبار مورد نیاز برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب 30 میلیارد تومان و اصلاح شبکه ها 130 میلیارد تومان است اما اعتبار پیش بینی شده در سال جاری 13 میلیارد تومان است.

بختیاری فر اضافه کرد: اعتبار تملک دارایی در سال قبل تأمین نشد و ریالی اعتبار تخصیص پیدا نکرد اما طرح ها به مرحله اجرا رسید.

وی ساماندهی رودخانه ها را از وظایف شهرداری عنوان کرد و افزود: وظیفه شرکت این است که ساماندهی خطوط اصلی و فرعی را اجرایی کند تا درصد ورود آب از خطوط به رودخانه ها را کاهش دهد.

معاون مهندسی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه 29 درصد از شبکه های آبرسانی فرسوده است و برای اصلاح به 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار داشت: تعداد کنتورهای خراب هفت هزار و 340 کنتور به میزان دو درصد از کنتورهای استان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن