Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بدهی 14 میلیاردی همدانی‌ها به شرکت آب و فاضلاب/آب در همدان قطع نخواهد شد

بدهی 14 میلیاردی همدانی‌ها به شرکت آب و فاضلاب/آب در همدان قطع نخواهد شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مشترکین آب و فاضلاب استان 14 میلیارد تومان به این شرکت بدهکارند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سیدهادی حسینی بیدار در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه جمعیت شهری استان همدان یک میلیون و 97 هزار نفر است، اظهار داشت: این جمعیت به طور کامل تحت پوشش خدمات آب است.

وی ادامه داد:29 شهر استان از خدمات استفاده می کنند و 414 هزار انشعاب آب در استان وجود دارد.

حسینی بیدار با بیان اینکه 175 حلقه چاه تأمین آب شرب مردم را انجام می دهد، یادآور شد: دو حلقه چشمه و دو رشته قنات در استان وجود دارد و 79 باب مخزن نیز فعال است.

وی همچنین تصریح کرد: تعداد ایستگاه های پمپاژ 24 باب است و شش مرحله پمپاژ آب در استان صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: 94 میلیون متر مکعب آب شهری در طول سال تولید می شود و 73 میلیون متر مکعب نیز به مصرف می رسد.

وی با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب دو هزار و 554 کیلومتر است، تصریح کرد: طول خط انتقال آب 458 کیلومتر، سرانه تولید 230 لیتر در شبانه روز و سرانه مصرف 160 لیتر در شبانه روز است.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه 775 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند، گفت: جمعیت تحت پوشش در کشور 45 درصد و در استان همدان 70  درصد بالغ بر 276 هزار مشترک است.

وی افزود: هشت ایستگاه پمپاژ فاضلاب در استان فعال هستند و طول شبکه جمع آوری فاضلای یک هزار و 377 کیلومتر و طول خطوط انتقال 59 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه هشت تصفیه خانه در حال بهره برداری است، یادآور شد: 12 شهر استان دارای انشعاب فاضلاب هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علیرغم 14 سال خشکسالی در همدان، بارش باران باعث شد که وضعیت ذخیره آبی استان بهبود یابد.

حسینی بیدار با بیان اینکه ذخیره سد باعث سرریز  آن شد، اظهار داشت: در دقت در مصرف آب و فرهنگ سازی مصرف آب باید تلاش صورت بگیرد.

وی در ادامه یادآور شد: در اسدآباد تنش آبی وجود داشت و با تلاش های صورت گرفته، تنش از این شهرستان خارج شد و با حفاری چندین حلقه چاه در  اسدآّباد و سایر اقدامات، هیچ گونه دغدغه در خصوص آب این شهرستان وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اعتبارات محدود این شرکت در سال قبل، تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبار در شهرهای استان 15 میلیارد تومان تعهدی کار شد.

وی اضافه کرد: اجرای خط انتقال در کبودرآهنگ به یک میلیارد  و 200 میلیون تومان نیاز دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

حسینی بیدار با بیان اینکه نزدیک به 60 لیتر در ثانیه آب از سد سرابی تویسرکان انجام می شود، خاطرنشان کرد: برداشت آب از این سد با 250 میلیون تومان اعتبار انجام شد.

وی به کسب تندیس 2016 بنیاد جهانی انرژی توسط شرکت آب و فاضلاب استان، اشاره کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب، پساب فاضلاب را در حد شرب به نیروگاه شهید مفتح انتقال می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: نیروگاه به 600 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب نیاز داشت که این اقدام صورت گرفت  و در طول چند ماه میزان تولید پساب برای نیروگاه از 200 به 600 لیتر رسید.

وی افزود: در شهر همدان 18 میلیون متر مکعب بازچرخانی آب در حد آب شرب انجام شد .

سیدهادی حسینی بیدار با بیان اینکه هفته اول تیرماه در کشور هفته صرفه جویی است، گفت: شرکت آب و فاضلاب به طور مستقیم اشتغال ایجاد نمی کند اما زیرساخت ها را برای ایجاد اشتغال در استان فراهم می کند.

وی ادامه داد: 80 درصد مردم همدان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند که باید تلاش شود رعایت این الگو به صد در صد برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه برای تولید یک لیتر در ثانیه آب به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: تولید آب در استان در گذشته یک هزار و 900 لیتر در ثانیه بود که به یک میلیون و 600 هزار لیتر در ثانیه رسیده است.

وی از رعایت تمام استانداردها در تولید آب استان خبر داد و افزود: نیروهایی که در آزمایشگاه فعالیت می کنند، همگی متخصص هستند.

حسینی بیدار با بیان اینکه شش درصد آب استان در بخش آب شرب شهری و روستایی مصرف می شود، گفت: 92 درصد آب در بخش کشاورزی و دو درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به هدر رفت ظاهری و فیزیکی آب به عنوان آب بدون درآمد، اظهار داشت: هدررفت فیزیکی در سرریز مخازن و نشت انشعابات، اتصالات و خطوط انتقال اتفاق می افتد و هدررفت ظاهری نیز در استفاده آتش نشانی، فضای سبز، استفاده قاچاق از آب، خطای پنج درصدی کنتورها، خطای مدیریت انسانی مشهود است.

وی ادامه داد: 10.9 درصد از مصرف آب هدررفت ظاهری و 14 درصد نیز هدررفت واقعی و فیزیکی است.

حسینی بیدار با بیان اینکه میزان هدررفت آب در استان 24 درصد است، یادآور شد: 25 میلیارد تومان پروژه در بخش فاضلاب تعهدی کار شده که در مجموع به 40 میلیارد تومان در بخش آب و فاضلاب می رسد.

وی با اشاره به بدهی 14 میلیارد تومانی مشترکین به شرکت آب و فاضلاب استان، گفت: پرداخت قبوض الکترونیک در استان اجرایی شده و 98.6 درصد قبوض به صورت غیرحضوری پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با تأکید بر اینکه هیچ گونه قطعی آب در استان وجود نداشته است، اظهار داشت: امید می رود در سال جاری نیز در هیچ یک از شهرها قطعی آب را شاهد نباشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن