مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مطرح کرد:
حمایت از صادرکنندگان مستعد حضور در بازارهای مهم

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: باید صادرکنندگان کالاهای تولیدی که قابلیت عرضه در بازارهای مهم و بزرگ صادراتی را دارند باید مورد تشویق قرار گیرند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان در دیدار با مدیر عامل صنایع غذایی سحر  و تیم اقتصادی  همراه گفت: بدون تردید اشتغال هر جامعه‌ای به صنعت و تولید همان کشور گره‌خورده و زمانی که صنعتگر و تولیدکننده از هزینه‌های بالای تولید و قیمت تمام‌شده سخن می‌گویند، قطعاً سهم نیروی کار در تولید کاهش می‌یابد و این یعنی کاهش تقاضای نیروی کار از سوی تولیدکننده که نتیجه آن کاهش نرخ اشتغال است .

توصیفیان ادامه داد: حل مشکل بیکاری در گرو بهبود فضای کسب و کار و تحقق این مسئله بسترساز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

توصیفیان با بیان اینکه ما معتقدیم با اتخاذ سیاست های حمایت از تولید می توانیم تولید در استان‌ها را رونق دهیم، گفت: اختصاص تسهیلات رونق تولید یکی از مواردی است که در کارگروه های رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می گیرد و دولت می‌کوشد تا مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی را از این طریق برطرف سازد.

وی گفت: قوانین متعددی به ویژه در برنامه بودجه 96 و برنامه ششم توسعه برای حمایت از تولید به تصویب رسیده و همچنین قوانینی مانند قانون تنظیم برخی مقررات مالی دولت، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، قانون استفاده حداکثری از تولید داخلی و قانون رفع موانع تولید نیز به قوانین موجود اضافه شده است.

وی با بیان اینکه  یکی از بخش های اقتصاد مقاومتی توجه به بازارهای بین المللی و توسعه صادرات غیرنفتی است گفت : حمایت دولت از صادرات برای خروج از رکود و رونق اقتصادی و کمک به ارتقای کیفیت محصولات داخلی امر ضروری است که در شرایط کنونی باید مورد توجه قرار گیرد در همین راستا باید صادرکنندگان کالاهای تولیدی که قابلیت عرضه در بازارهای مهم و بزرگ صادراتی را دارند باید مورد تشویق قرار گیرند.

توصیفیان تصریح کرد: همه بخش‌های اقتصادی باید به تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی به عنوان یک رویکرد و اولویت مهم بنگرند و برنامه ریزی های لازم را در جهت تحقق اهداف این بخش انجام دهند.