Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اتصال کارت‌های هوشمند ملی به کارت بانکی در همدان

اتصال کارت‌های هوشمند ملی به کارت بانکی در همدان

مدیرعامل شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان از اجرای سامانه اتصال کارت‌های ملی هوشمند به کارت بانکی خبرداد و گفت: طرح سی پی در حال حاضر در شهر کاشان و شهرهای مختلف استان فارس از جمله نورآباد، آباده و مرودشت اجرایی شده است و در شهرهایی از جمله یزد، اهواز، رشت، همدان و بندرعباس نیز در حال اجرایی شدن است.

به گزارش "همدان نیوز"، ، احسان کدخدایی امروز در نشست خبری اظهار داشت: موضوع اتصال کارت‌های هوشمند به کارت بانکی با وزارت کشور مطرح شده و امیدواریم این طرح اجرایی و مردم بتوانند از کارت‌های هوشمند ملی به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

کدخدایی تصریح کرد: همچنین در طرحی دیگر توسط شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان صدور مگا کارت‌ها پیشنهاد شده و با اجرای این طرح نیز به دنبال این هستیم تا افراد بتوانند در یک کارت تمام شماره حساب‌های خود را تجمیع کرده و از آن استفاده کنند.

وی همچنین با ارائه آماری از مدت وضعیت پارک خودروها در حاشیه خیابان‌های شیراز گفت: این آمارها که در پاییز امسال نیز به افزایش مواجه بوده نشان دهنده این است که رفتار الگوی پارک در شهر تغییر کرده و مردم خودرو خود را در مدت زمان کمتری در حاشیه خیابان پارک کرده و اجازه دهند دیگران نیز از این استفاده کنند.

کدخدایی با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح، کاهش مدت زمان پارک حاشیه‌ای خودروها و کمک به کنترل ترافیک بوده است، گفت: از کل عملیات‌های پارک ثبت شده، در سه ماهه اول اجرای طرح، 2 میلیون و 300 هزار مورد زیر نیم ساعت بود اما در سه ماهه آخر، این تعداد به 2 میلیون و 800 هزار مورد رسیده که تغییر رفتار شهروندان را تایید می‌کند.

مدیرعامل شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان با بیان اینکه اجرای طرح سی پی همچنین در کاهش سرقت‌ها نیز موثر بوده است افزود: در این طرح خوردوهایی که حاشیه خیابان پارک می‌شوند دارای بیمه سرقت و خسارت از جمله شکستن شیشه هستند.

وی بیان کرد: طرح سی پی در حال حاضر در شهر کاشان و شهرهای مختلف استان فارس از جمله نورآباد، آباده و مرودشت اجرایی شده است و در شهرهایی از جمله یزد، اهواز، رشت، همدان و بندرعباس نیز در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند یا "سی پی" برای اولین‌بار در ایران، در کلانشهر شیراز اجرایی شده است، گفت: اکنون این طرح در کاشان نیز مراحل اجرا را طی می‌کند و در شهر تهران نیز مقدمات اولیه برای ایجاد زیرساخت‌های اجرای طرح در حال آماده‌سازی است.

کدخدائی با بیان اینکه شرکت آتی‌شهر هوشمند ایرانیان، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: زیرساخت‌های مورد استفاده در این طرح و سایر طرح‌های هوشمندسازی مد نظر، با استفاده از دانش بومی و بهره‌گیری از دانشمندان و نخبگان جوان ایرانی و به ویژه شیرازی طراحی، ساخته و اجرایی شده و عملکرد موفقی هم داشته است.

وی همچنین از فراهم شدن بسترهای پذیرش تراکنش‌های کارت‌های بانکی خارجی در کشور را از دیگر اقدامات مد نظر اعلام و اضافه کرد: در گام اول، تفاهم‌هایی با کشور ترکیه انجام شده که به‌زودی عملیاتی می‌شود و امیدواریم در آینده عمان هم به این عرصه اضافه شود.

کدخدایی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری شیراز براساس قرارداد، باید زمینه توسعه خدمات را فراهم کند، گفت: به دلیل تغییرات در مدیریت حمل و نقل شهرداری شیراز، بسیاری از پروژه‌های فعال ما متوقف و روند توسعه فعالیت‌ها کند شده است.

وی گفت: وظیفه ما ایجاد بستر زیرساختی است و وظیفه شهرداری فراهم کردن امکانات برای اجرای این زیرساخت است تا بتوان موفقیت یک طرح را تضمین کرد.

مدیرعامل شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان خاطرنشان کرد: در طرح سی پی 70 درصد پارک‌ها رایگان است و هزینه آن نیز باید بر اساس قانون، صرف ساخت پارکینگ عمومی شود.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن