Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ابطال 17 پروانه استاندارد در سال 95/آسانسورهای ادارات وضعیت خوبی ندارند

مدیرکل استاندارد استان همدان خبر داد:
ابطال 17 پروانه استاندارد در سال 95/آسانسورهای ادارات وضعیت خوبی ندارند

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در شش ماه ابتدایی سال جاری 40 پروانه صادر، 17 پروانه ابطال و پنج پرونده نیز تعلیق شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد مددی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد استاندارد استان در شش ماه ابتدایی سال جاری، اظهار داشت: در سال جاری علیرغم مشکلات مالی در حوزه اجرایی، برنامه عملیاتی مصوب سازمان تحت عنوان برنامه کوتاه مدت و سالانه بالای 50 درصد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: استان همدان با توان کارشناسان در تدوین استانداردهای ملی عملکرد قابل توجهی داشت و در اقدامی بی سابقه با وجود تصویب50 استاندارد ملی در سازمان برای استان، 30 سند با پیشنهاد استاندارد همدان به آن اضافه شد.

مددی با بیان اینکه تجدید نظر 150 سند سالهای گذشته در سال جاری انجام شد، گفت: مدیران کنترل کیفی از بازوان توانمند سازمان های اجرایی هستند که در این راستا بالغ بر چهار هزار و 300 نفر ساعت آموزش تکمیلی و بازآموزی دیدند تا بتوان در پیشبرد واحدها در ارتقاء کیفیت اثرگذار باشند.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه صدور نشان استاندارد اجباری که خروجی فرآیندها را نشان می دهد، 40 پروانه کابرد نشان استاندارد اجباری در استان صادر شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه 115 نشان استاندارد در سال جاری تمدید شد، خاطرنشان کرد: نظارت بر صادرات و واردات نیز در اولویت استاندارد استان قرار دارد و 386 پرونده در این زمینه بررسی شد و 500 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی فعال صورت گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان در چندین سال گذشته طرح طه را برای نظارت بازار اجرایی کرده که هدف این طرح نا امن سازی بازار داخلی برای کالای کم کیفیت و بی کیفیت است که در این راستا دو هزار و 300 بازرسی صورت گرفته است.

مددی به پایش و نظارت بر کالا در مراحل مختلف اشاره کرد و افزود: 30 نمونه بازرسی از مراکز توزین انجام شده و 200 وسایل سنجش سنگین و دو هزار و 500 وسیله سنجش سبک نیز مورد آزمون قرار گرفته و علامت گذاری شدند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 300 جایگاه برآیند کالیبره و کنترل صورت گرفته است، تصریح کرد: 20 آزمایشگاه همکار در سطح استان در بخش های مختلف فعال هستند که به دستگاه ها و پروژه ها و مردم خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان در ادامه از صدور 413 مجوز بهره برداری آسانسور در استان خبر داد و افزود: آسانسور دستگاه های اجرایی و دولتی وضعیت خوبی ندارند به طوریکه در بازرسی های سال گذشته از 53 آسانسور ادارت، آسانسور استاندارد وجود نداشت.

وی  ادامه داد: به دستگاه های اجرایی فرصت ده روزه داده شده که تأییدیه فنی دریافت کنند و در این غیر این صورت پلمپ خواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در شش ماه ابتدایی سال جاری 40 پروانه صادر، 17 پروانه ابطال و پنج پرونده نیز تعلیق شده است.

مددی با اشاره به 14 اعلام جرم در واحدهای تولیدی صنایع غذایی در استان، اظهار داشت: این واحدها در مرحله رسیدگی قرار دارند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه استان 10 واحد تولیدی برای انتخاب واحدهای برتر استان معرفی کرده است، یادآور شد: هفت واحد برتر استانی، شش مدیر کنترل کیفی، برتر شناخته شدند و دو واحد ساعی نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب پایش جایگاه های سوخت، خاطرنشان کرد: عدم انطباق با استاندارد در جایگاه های سوخت به صورت جزئی بوده است.

مددی ادامه داد: از 42 واحد جایگاه CNG استان همدان تعدادی از واحدها در شرایط بحرانی عدم انطباق با استاندارد قرار دارند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه جعل علامت عمدی در سال جاری مشاهده نشده است، یادآور شد: بررسی 330  مورد از تجهیزات شهربازی ها انجام شده که 60 درصد تأییدیه دریافت کردند اما دیگر دستگاه های غیر استاندارد پلمپ شدند که در مواردی از سوی اشخاص فک پلمپ صورت گرفت و پرونده تخلف در این زمینه تشکیل شد.

وی ادامه داد: در استان 42 واحد تولیدی دارای کد تولید طلا هستند که 11 آزمون و نمونه برداری از مراکز تولیدی انجام شده اما عدم انطباق با استاندارد بحرانی مشاهده نشده است.

مددی با اشاره به انجام 600 بازرسی و 500 نمونه برداری از صنایع ساختمانی، بیان کرد: واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی، واحدهای مشمول استاندارد اجباری هستند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اداری و دانشگاه ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت:  پروانه کارشناس امور استاندارد به 10 نفر از اساتید دانشگاه بوعلی سینا اعطا شده است.

وی همچنین تصریح کرد: برنامه هایی برای عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی تعریف شده و استان باید در این راستا 90 پروانه کاربرد استاندارد صادر کند و واحدهای تولیدی را تحت پوشش استاندارد قرار دهد.

مددی با بیان اینکه 450واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد هستند، اظهار داشت: این واحدها در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد دارای کارتابل هستند.

وی در ادامه یادآور شد: دسته بندی محصولات ارگانیک و سالم کشاورزی انجام شده اما در کشور 800 کالا تحت پوشش استاندارد هستند که محصولات کشاورزی در جمع کالاهای مشمول استاندارد اجباری قرار ندارند.

مدیرکل استاندارد استان همدان تأکید کرد: با وجود اینکه محصولات کشاورزی تحت پوشش استاندارد اجباری نیست اما کشاورزان می توانند برای دریافت پروانه کاربرد استاندارد تشویقی به اداره کل استاندارد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته پایش های داوطلبانه از کیفیت آب استان انجام شده است، یادآور شد: نظارت بر کیفیت آب بر عهده استاندارد نیست و درخواستی برای بررسی کنترل کیفیت آب اعلام نشده و در بازرسی کیفیت آب معدنی در استان نیز تخلفی مشاهده نشده است.

مددی با تأکید بر اینکه دریافت پروانه کاربرد استاندارد نیاز به تولید نمونه دارد، اظهار داشت: استاندارد زمانی ورود به کار می کند که فرآیند تولید را تأیید کند و در شرایطی پروانه کاربرد صادر می کند که پروانه بهره برداری داشته باشد.

وی به ضرورت تعامل بین دستگاهی برای توسعه استان اشاره کرد و افزود: این به معنای سفارشات برای عدم سختگیری به واحدهای مختلف در زمینه استاندارد نیست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن