Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت تسهیلات به 250 واحد تولیدی در همدان

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان مطرح کرد:
پرداخت تسهیلات به 250 واحد تولیدی در همدان

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: پیش بینی می شود که 250 واحد تولیدی برای رفع مشکلات خود، تسهیلات دریافت کنند.


به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حمیدرضا متین در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک استان همدان در عرصه تولید، تولید کنندگان در حال نجات کشور هستند، اظهار داشت: دفاع در حوزه اقتصاد بسیار مهم و مشهود است و نیاز می رود که تولیدکنندگان اقتصاد را به سمتی پیش ببرند که در شکوفایی کشور مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه کشور سالهای سختی را می گذراند و در حال نبرد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مشابه شریط اقتصادی سالهای گذشته مشاهده نشده است و پیش  نیامده که شرایط را به نحوی محیا کنیم که بتوان با چک برگشتی، معوقات بانکی ومحدودیت ها، تسهیلات پرداخت کرد.
متین ادامه داد: شرایط به گونه ای فراهم شده که واحدها راحت تر تولید را دنبال کنند و برای رفع مشکلات ماه ها برنامه ریزی و کار شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان ضمن ابراز امیدواری از بهبود شرایط و پویایی واحدها، اظهار داشت: در خصوص تسهیلات رونق تولید، یک هزار و 200 پرونده در خواست ارسال شده که 200 پرونده قادر و  مایل به رفع مشکلات نبودند.
وی اضافه کرد: یک هزار پرونده در حال بررسی است که تا کنون 160 واحد موفق به اخذ تسهیلات شده و یکصد واحد نیز در آستانه اخذ تسهیلات هستند.
وی افزود: 250 واحد موفق به اخذ تسهیلات می شوند و امید می رود که تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات به بیش از 50 درصد برسد و بتوان صنعتگران را به شرایط بهتری رساند.
متین با بیان اینکه رصد فعالیت ها در استانها آغاز شده است، یادآور شد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با همکاری شرکت شهرک های صنعتی بدون دخالت بخش قضایی مشکلات واحدهای شهرک های صنعتی برطرف شده است و امید می رود اقدام کوچکی در بخش صنعت صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در استان 30 طرح صنعتی بزرگ در حال اجرا است که بیش از هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به دنبال داشته که اگر به بهره برداری برسند سطح صنعتی استان ارتقاء خواهد یافت.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در دولت قبل دو هزار و 900 میلیارد تومان گواهی صادر شد، گفت: در دولت یازدهم هشت هزار میلیارد تومان گواهی صادر شد و از این میزان هفت هزار و میلیارد تومان به مرحله اجرا رسید.
وی با اشاره به قطعه سازی 180 واحد برای فولاد ویان، یادآور شد: بخشی از اقدامات واحدهای صنعتی از سوی شرکت های صنفی انجام می شود و نیمی از فعالیت ها با صنعت پیش می رود و بنابر گفته ریاست جمهوری،حتی کشاورزی نیز باید صنعتی شود.
حمیدرضا متین همچنین تصریح کرد: نمی توان گفت که چون تعداد واحدهای صنعتی استان کمتر است بحران کمتری وجود دارد و امید می رود بحران ایجاد شده و مشکلات موجود برطرف شود و شرایط بخش صنعت بهبود یابد.
وی با بیان اینکه باید روان سازی هایی در خصوص مالیات و تأمین اجتماعی صورت بگیرد، اظهار داشت: با این شرایط می توان جذب سرمایه های خرد را تسهیل کرد و البته باید گفت که استان نیاز به جذب سرمایه ندارد و باید روند وشکل تغییر یابد و تولید استان به سطح بالایی برسد که نیاز به امنیت سرمایه گذاری دارد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه تولید 29 کشور از سوی فیلتر سرکان انجام شده است، یادآور شد: این واحد بهترین تولید در کشور را دارد و علاوه بر این برخی تولیدات استان نیز در سطح بالایی قرار دارند.
متین بیان کرد: امید می رود که در چهارمین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک، تعداد واحدهای شرکت کننده افزایش یابد و صدور پروانه تولید از تعداد دو هزار فقره فراتر رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن