Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی خودروهای داخلی با چه قیمتی صادر می‌شوند؟

خودروهای داخلی با چه قیمتی صادر می‌شوند؟

براساس آمار گمرک قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از 6 هزار دلار است.

به گزارش "همدان نیوز"، صادرات خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای غیرنفتی همواره در برنامه‌های اقتصادی جای داشته و وزیر صنعت به فراخور زمان به آن اشاره کرده است.

یکی از موضوعاتی که توسعه صادرات خودرو را با مشکل مواجه می‌کند، پایین بودن استانداردها و کیفیت طراحی است؛ موضوعی که کارشناسان آن را ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، شرایط خاص رقابتی و شرایط محیطی بازارهای هدف عنوان می‌کنند؛ با این وجود برخی از خودروهای تولید داخل توانسته اند به بازار کشورهای همسایه و در موارد محدود اروپایی راه یابند.

طبق آمار گمرک در 4 ماه منتهی به تیر سال 95، دو هزار و 356 دستگاه خودرو به ارزش دلاری 8,774,638 و ارزش ریالی 267,821,393,840 صادر شده است.

بیشتر خودروهای صادراتی، پراید، دنا، رانا، سمند، تیبا، پژو پارس و پژو207 بوده است و عمده کشورهای واردکننده این اتومبیل ها، عراق، ترکمنستان، چین و آلمان بوده اند.

براساس آمار گمرک، قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از 6 هزار دلار است و به طور معمول قیمت این خودروها با بازارهای صادراتی تفاوت کمی دارد، اما هستند محصولاتی که قیمت صادراتی آنها کمتر از قیمت داخلی است.

گفتنی است سمند سورن با 15 میلیون تومان اختلاف نسبت به قیمت داخلی در صدر تفاوت قیمتی قرار دارد و پس از آن تیبا با اختلاف 6 میلیون تومانی در رده بعدی قرار گرفته است.

البته پراید با تفاوت قیمت 4 میلیون تومانی و پژو پارس نیز با همین میزان اختلاف در رتبه های بعدی قرار دارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن