Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی رایزنی برای سرمایه گذاری ترک‌ها در همدان

رایزنی برای سرمایه گذاری ترک‌ها در همدان

یک سرمایه گذار ترکیه ای برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و هتل سازی در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در نشستی که در سازمان سرمایه گذارزی ایران در تهران برگزار شد، خبر داد.

به گزارش " همدان نیوز"، در نشست مشترک نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با  سرمایه گذار ترکیه ای رایزنی ها برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و هتل سازی در استان صورت گرفت و سرمایه گذار ترکیه ای اعلام آمادگی کرده است برای مطالعه طرح و بازدید در استان همدان حضور پیدا می کند.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در این دیدار علاقمندي و اشتياق مسئولان عالي استان به خصوص استاندار همدان را در جذب سرمايه گذاران و توسعه اقتصادي استان از فرصتهاي مطلوب براي سرمايه گذاري در استان همدان عنوان کرد که  تمام تلاش ها برای معرفی فرصت ها و جذب سرمایه گذار صورت می گیرد.

وی گفت: دولت یازدهم با رسیدن به توافق هسته ای نشان داد که از پتانسیل بسیار بالایی در دیپلماسی خارجی برخوردار است و می تواند با استفاده از این ابزار مهم به پیشرفت کشور از جمله برقراری ارتباط برای افزایش سرمایه گذاری و حضور کشورهای جهان در ایران در این امر کمک شایانی کند.

محمودی به معرفی فرصت های سرمایه گذاری بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: امروزه يكي از مهمترين منابع درآمدي كشورها، جاذبه هاي گردشگري است. خوشبختانه ايران در رده 10 كشور برتر داراي جاذبه هاي توريستي است و همدان سهم عمده و ويژه اي در اين بخش دارد. جايگاه ويژه گردشگری استان همدان در بعد ملي و بين المللي به عنوان يكي از 14 قطب گردشگری در سطح كشور و همچنين شناخته شدن شهر همدان به عنوان «پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین» با جاذبه های تاریخی ـ مذهبی و طبیعی بسیار (نظیر کتیبه های گنجنامه و شهر باستانی هگمتانه، غارشگفت انگیز علیصدر، آرامگاه های بوعلی سینا، باباطاهر، استرومردخای، سراب های گیان و گاماسیاب و ...) به عنوان يكي از 5 شهر فرهنگي و تاريخي كشور، مي تواند به منزله اولويت خاص جذب توریست در نظر گرفته شود.

وی همچنین به جهانی شدن شهر لالجین اشاره کرده و گفت: با این اتفاق بزرگ فرصت حضور توریست و سرمایه گذاران افزایش پیدا خواهد کرد و زمینه برای گسترده کردن  سرمایه در حوزه گردشگری رشد خواهد داشت.

لازم به ذکر است سرمایه گذار ترکیه ای به نام ثروت گونش وزیر سابق بازرگانی ترکیه و نماینده چند دوره مجلس ترکیه می باشد که قرر است برای مطالعه طرح به استان همدان سفر کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن