Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تدوین 65 استاندارد ملی در همدان

تدوین 65 استاندارد ملی در همدان

مدیرکل استاندارد همدان گفت: 65 استاندارد ملی امسال در این استان تدوین شده است.

به گزارش  "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمد مددی اظهار کرد: برنامه ابلاغی سال جاری اداره کل استاندارد همدان درباره تدوین 80 مورد است که تعداد مصوبات کمیته برنامه ریزی برای تدوین استاندارد، تاکنون 65 مورد معادل 80 درصد ابلاغی بوده است.

وی اضافه کرد: تدوین استاندارد ملی از هفته دولت سال گذشته تا شهریور ماه امسال در استان همدان به 115 مورد رسیده است.

وی بیان کرد: ساخته های دست بشر، مخلوقات فکر و اندیشه انسان و حتی اعمال و رفتار و هر آنچه در حیطه فکر و عمل انسان است را می توان استاندارد سازی کرد.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: تدوین استاندارد یک دانش فنی است که مشخص می کند هر کالا با چه ویژگیها، مواد اولیه، روش تولید و آزمون باید تولید شود.

مددی اضافه کرد: افزایش تعداد محصولات مشمول استاندارد و مشارکت در تدوین استانداردهای ملی، ارکان تحقق بند 24 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش پوشش استاندارد است.

وی گفت: مشارکت در تدوین استانداردهای ملی توسط شرکتهای تایید صلاحیت شده و یا به وسیله اشخاص حقیقی بعنوان کارشناس رسمی استاندارد صورت می گیرد.

وی توضیح داد: در حال حاضر استان همدان داری چهار شرکت تایید صلاحیت شده در زمینه تدوین استاندارد بوده و با بیش از 50 کارشناس رسمی در زمینه تدوین استاندارد، آموزش و ترویج استاندارد و نیز نظارت بر اجرای استاندارد در حال فعالیت است.

تا پایان سال گذشته 29 هزار و 833 استانداردهای ملی در کشور تدوین شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن