Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مقاوم‌سازی 12 هزار واحد مسکن روستایی همدان در سال 95

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خبر داد:
مقاوم‌سازی 12 هزار واحد مسکن روستایی همدان در سال 95

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از افتتاح بیش از 700 واحد مسکن روستایی در هفته دولت خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 5700 متقاضی نسبت به تشکیل، تکمیل و ثبت اطلاعات در سامانه مسکن روستایی اقدام کرده‌اند.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن ظفری با بیان اینکه برنامه استان همدان در سال 95 مقاوم‌سازی 12 هزار واحد مسکن روستایی است، اظهار کرد: برنامه مقاوم‌سازی، نوسازی و بهسازی 7 هزار واحد با تسهیلات فردی 18 میلیون تومان و 5 هزار واحد با تسهیلات فردی 20 میلیون تومان در سالجاری برای استان همدان پیش‎بینی شده است که ظرف یک‌ماه آینده به استان ابلاغ خواهد شد.

ثبت‌نام 5700 متقاضی نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی

وی تصریح کرد: هماهنگی‌های مقدماتی برای پذیرش تهیه نقشه‌های ساختمانی، صدور پروانه و اخذ استعلام‌های لازم در سطح مدیریت شهرستان‌های 9گانه استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز 5700 متقاضی نسبت به تشکیل، تکمیل و ثبت اطلاعات در سامانه مسکن روستایی ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم با مدیریت زمان قبل از فصل سرما شروع به ساخت این واحدها شود.

39 درصد اماکن روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌اند

ظفری با اشاره اینکه تاکنون 39.65 اماکن روستایی از تسهیلات، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان بهره‌مند شده‌اند، گفت: هدفگذاری بهسازی و نوسازی 70 درصد از اماکن روستایی در سطح کلان تا افق 1404 صورت گرفته که امیدواریم با تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و مشارکت مردم و تلاش‌های قابل ملاحظه نظام فنی روستایی بتوانیم قبل از 1404 به این هدف برسیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان متوسط بهسازی و نوسازی مساکن روستایی در سطح ملی را 29.3 درصد دانست و افزود: خوشبختانه استان همدان در این زمینه نسبت به متوسط اندکی پیش‌تر، برنامه‌ریزی و حرکت خود را تعریف کرده است.

85 درصد مساکن روستایی دارای سند مالکیت هستند

وی خاطرنشان کرد: از سال 79 تاکنون اسناد مالکیت 140 هزار واحد روستایی در استان همدان صادر شده است به طوریکه بیش از 85 درصد از اماکن روستایی دارای سند مالکیت هستند و تا پوشش 100 درصدی فاصله زیادی نداریم.

ظفری متوسط شاخص کشوری صدور سند مالکیت روستایی را 65 درصد دانست و ادامه داد: صدور سند مالکیت روستایی در استان همدان به واسطه همدلی و همراهی مدیریت استان و ثبت اسناد صورت گرفته است و روستائیان می‌توانند از این اسناد در مراودات اداری و حقوقی خود استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان یادآورشد: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 در استان همدان 177 هزار واحد مسکن روستایی شناسایی شده که از این تعداد 199 هزار خانوار ساکن هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن