Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی آمار میلیاردی آدمس جویدن ایرانی‌ها!

آمار میلیاردی آدمس جویدن ایرانی‌ها!

گردش مالی سالانه بازار آدامس در ایران بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که سهم آدامس قاچاق، بیشتر از واردات رسمی و تولید داخل است.

به گزارش "همدان نیوز"، در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ایرانی تولید کننده آدامس بدون قند، اعلام شد که در سال ۲۰۱۶ میلادی سهم بازار آدامس جهان ۲۷.۱ میلیارد دلار بوده است. در حالی که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۹ این عدد به ۳۲.۶ میلیارد دلار برسد.

سهم ایران از بازار جهانی آدامس نزدیک به یک درصد است بطوریکه برآوردها نشان می دهد بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی سالانه آدامس در کشورمان است.

در حالی که بازار آدامس سالانه ۶ درصد رشد نشان می دهد، سرانه مصرف آدامس در آمریکا ۶۰۰ گرم و در ایران نزدیک به ۲۰۰ گرم است.

همچنین، ۷۰ درصد بازار آدامس ایران در دست دو شرکت خارجی معروف دنیا است. در حالی که ۶۵ سال قبل در کشورمان آدامس تولید کرده ایم.

این در حالی است که آدامس خارجی در ایران هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان به فروش می رسد، و آدامس تولید داخل به قیمت هر کیلو ۲۲ هزار تومان فروخته می شود.

بر اساس آماری که ارائه شد، گردش مالی بازار قاچاق و غیر قانونی آدامس در ایران ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۵۷.۷ درصد سهم مصرف آدامس در کشورمان از این طریق تامین می شود.

منبع: مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن